Læsetid: 3 min.

Søstertrekløveret Haim tager forvirrende mange musikalske ekskurser på deres tredje album

Den californiske poprocktrio vil både være politiske og personlige, jazzede og Joni Mitchell, rockrå og højstemte på ’Women In Music Part III’. De mange ambitioner efterlader denne anmelder desorienteret til trods for sangenes dybe rødder i søstrenes hjemby, Los Angeles
’Women In Music Part III’ er søstertrioen Haims tredje og på mange måder mest ambitiøse album. Men anmelderen sidder tilbage med en følelse af, at for mange søstre om ikke fordærver så i hvert fald forvirrer den musikalske menu.

’Women In Music Part III’ er søstertrioen Haims tredje og på mange måder mest ambitiøse album. Men anmelderen sidder tilbage med en følelse af, at for mange søstre om ikke fordærver så i hvert fald forvirrer den musikalske menu.

Grant Spanier

26. juni 2020

Foran et imponerende udvalg af spegepølser powerposerer de tre søstre Este, Danielle og Alana Haim på coveret til deres tredje album Women In Music Part III. De står bag disken i den jødiske deli i Hollywood, hvor de første gang optrådte som Haim tilbage i 2000 (og efter sigende blev betalt med matzah ball soup) og sender lytteren hvert deres skeptiske blik.

Den californiske trio spiller en poppet rock inspireret af bands som Fleetwood Mac og The Eagles, der indspillede deres største numre i søstrenes fødeby L.A. i 1970’erne. En by, Haim hylder og fremhæver i kontrast til det ensomt kolde New York på albummets første nummer, »Los Angeles«, med en bombastisk dominerende bas i forgrunden og et mylder af virkemidler i baggrunden: elguitarlir, klaverplir, doot do doot-kor, caféstøj og en dyb saxofonsolo som rosinen i pølseenden.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu