Anmeldelse
Læsetid: 2 min.

Kelly Lee Owens technopop er våd som vejret i Wales og blød som gulnet skumgummi

På sit andet album ’Inner Songs’ lokker walisiske Kelly Lee Owens på samme tid lytteren ned i en drømmende undervandsverden og ud på dansegulvet med sine fjedrende beats og bløde technopop
Den 32-årige sanger, komponist, producer og sygeplejerske, Kelly Lee Owens debuterede for tre år siden med albummet af samme navn.

Den 32-årige sanger, komponist, producer og sygeplejerske, Kelly Lee Owens debuterede for tre år siden med albummet af samme navn.

Playground Music

Kultur
1. september 2020

På Statens Museum for Kunst hænger et værk af den danske billedkunstner Claus Carstensen med titlen Playback. Det er en kæmpe gongong monteret på et lærred af skumgummi. Når man står foran værket, er det ikke svært at forestille sig, hvordan den bleggule gummimasse vil opsuge lyden, hvis nogle skulle finde på at slå på den cirkulære metalskive i midten.

Når jeg hører den elektroniske musiker Kelly Lee Owens’ andet album Inner Songs, kommer jeg til at tænke på Claus Carstensens værk, fordi Owens’ klange indimellem er så bløde og eftergivende, at det lyder som har hun pakket sin computer ind i skumgummi. Som har hun optaget sine nye sange i en verden af vat, mos, vand og gulnede madrasser, hvor man kan hoppe og danse til alle sider, uden at slå sig på noget. Og selv hvis man – når kompositionerne peaker – hopper så højt, at man støder hovedet mod loftet, slår man sig ikke. Man ændrer blot kurs, indsvøbt i blid vokal og en inderlig, fugtig luft, og kan uden en eneste skramme danse videre til hendes finslebne technopop.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her