Læsetid: 5 min.

Emma Sehested Høeg er et af de mest magnetiserende hundyr på den danske teaterscene

Emma Sehested Høeg skaber i kunstnerduoen How To Kill a Dog et forrygende feministisk modbillede til klichédrømmen om den villige Lolita. Deres ’Lolita for altid’ på Østerbro Teater er fænomenal
Emma Sehested Høeg er for meget og for pinlig, men hun er først og fremmest for uimodståelig. Der er ikke andet at gøre end at sluge hende råt med øjnene, skriver Anne Middelboe Christensen i denne anmeldelse.

Emma Sehested Høeg er for meget og for pinlig, men hun er først og fremmest for uimodståelig. Der er ikke andet at gøre end at sluge hende råt med øjnene, skriver Anne Middelboe Christensen i denne anmeldelse.

Sara Galbiati

31. oktober 2020

Emma Sehested Høeg er et af de mest magnetiserende hundyr på den danske teaterscene lige nu. Det ene øjeblik er hun en spindende kattekilling med uskyldige poter, det næste er hun en morderisk hunleopard med flænsekløer. Det ene øjeblik er hun rabiat feminist, det næste er hun blondinen, der indrømmer, at hun har misbrugt sine dådyrøjne over for en DSB-kontrollør for at slippe for at betale bøden. Det ene øjeblik står hun som gudindesmuk Venus med lyshåret paryk til anklerne og synger sin uskyldige sexlyst ud – det næste øjeblik står hun som beregnende Miss Lolita med skønhedskonkurrencediadem og pussy-hilsner.

Emma Sehested Høeg er for meget og for pinlig, men hun er først og fremmest for uimodståelig. Der er ikke andet at gøre end at sluge hende råt med øjnene.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

  • Olaf Tehrani
  • Ejvind Larsen
Olaf Tehrani og Ejvind Larsen anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu