Anmeldelse
Læsetid: 3 min.

Vi mærker skuddet i ’Spejlmanden’, før vi tænker på, om det er virkelighed eller fiktion

Teatertilskueren inviteres til teatergætteleg i ’Spejlmanden’ på Mungo Park. Men legen bliver lidt teenageagtig og grovmotorisk
Den unge, nyuddannede Sara Fanta Traore imponerer med sine stærke energiskift i’ Spejlmanden’ på Mungo Park.

Den unge, nyuddannede Sara Fanta Traore imponerer med sine stærke energiskift i’ Spejlmanden’ på Mungo Park.

Mikkel Russel

Kultur
14. oktober 2020

Dokumentarteater virker altid pirrende. For hvor meget kan man egentlig mærke forskel på det virkelige og det opdigtede, når man sidder på tilskuerrækkerne og lægger sanser og tanker til teaterforestillingen?

Det er denne gætteleg, som den unge dramatiker og instruktør Viktor Tjerneld inviterer publikum med til under Spejlmanden på Mungo Park i Allerød. Forestillingen er baseret på den autentiske historie om den tyske journalist Claas Relotius, der gjorde kometkarriere og vandt stribevis af priser for sine artikler i Der Spiegel, det tyske nyhedsmagasin ’Spejlet’. Men æren røg i 2018, da mange af hans historier og personer blev afsløret som opdigtede.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her