Læsetid: 4 min.

På Folketeatret er Robin Hood en teenager, der ikke ved, hvad han vil

Folketeatrets Robin Hood står og gaber, akkurat som hvis han hang ud sammen med vennerne på et gadehjørne på Nørrebro. Og det er skønt
Christopher Læssø er en herligt nutidig Robin Hood over for Emilie Rasmussens muskelstærke Lady Marian i den vellykkede opsætning på Folketeatret.

Christopher Læssø er en herligt nutidig Robin Hood over for Emilie Rasmussens muskelstærke Lady Marian i den vellykkede opsætning på Folketeatret.

Gudmund Thai

17. oktober 2020

Hvor er det befriende at opleve en familieforestilling, hvor det er humoren, der er forestillingens fremdrift. Sådan er det med Robin Hood på Folketeatret. Her står Jesper Riefenstahl og smiler med øjnene og fyrer tåbelige vittigheder af som munken Broder Tuck, der fortæller historien om den ubekymrede superhelt i Sherwood Skovene. Jesper Riefenstahl har varme i stemmen, og han får forklaret ungerne, at ’fredløse’ er det samme som ’hjemløse udskud’. Så ved vi det.

»Vi drømte om at ændre verden en lille smule,« fortæller han om sit slæng, så han får de voksne til at smile. Og så går det ellers løs med historien om manden, der tager fra de rige og giver til de fattige.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Steffen Gliese

Det lyder, som om det er blevet heldigere end Oliver Barts med den indlysende titel 'Twang' - efter den lyd, som en afskudt pil giver.