Anmeldelse
Læsetid: 3 min.

Som podcaster leverer dronningen klassisk dannelse, men tolererer ikke fis med forfædre

Podcasttjenesten Podimo gjorde et scoop, da de fik hendes majestæt dronning Margrethe til at medvirke i podcasten ’Dronningen & kunsten’, hvori hun høfligt og begavet taler med forskellige eksperter om sine tre yndlingskunstarter: klassisk musik, ballet og billedkunst
Podcasttjenesten Podimo gjorde et scoop, da de fik hendes majestæt dronning Margrethe til at medvirke i podcasten ’Dronningen & kunsten’, hvori hun høfligt og begavet taler med forskellige eksperter om sine tre yndlingskunstarter: klassisk musik, ballet og billedkunst

Mia Mottelson

Kultur
13. januar 2021

At have et kongehus giver kun mening, synes jeg, hvis man betragter de kongelige som statsfinansierede realitystjerner og influencere. De leverer indhold til diverse platforme, viden om historie, glamour til premierer og indvielser samt stiller deres familieliv til rådighed som noget, folk kan gå op i. Den luksus har man som samfund valgt at unde sig selv.

Hendes majestæt dronningen gør sig godt på tv. Det så man senest i programrækken De kongelige slotte på DR1, hvor hun viste rundt på de fire slotte, kongefamilien har at boltre sig på.

Den nu afdøde prinsgemal gjorde også en god og eksotisk figur i DR1’s Hofretter fra 2014, hvor han i hver udsendelse hvirvlede rundt i et kongeligt køkken og tilberedte alt andet end hverdagsretter som karpe i umoden druesaft og sommerpudding med creme anglaise. Det var en god måde at udnytte en politisk set skandaløst forældet institution på.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anders Sørensen

Ovenstående gjorde mig nysgerrig. Så jeg forsøgte at tilgå podcasten, men blev i sidste ende mødt med beskeden "Nu mangler vi blot dine betalingsoplysninger – så er du klar til at lytte på Podimo".

Og jeg stoler alligevel ikke nok på dronningen til at gøre hende betalingsoplyst.