Anmeldelse
Læsetid: 5 min.

’Minari’ er en sjælden mulighed for at få fortalt immigrantens egen historie

Koreansk-amerikanske Lee Isaac Chungs delvist selvbiografiske immigrantfortælling ’Minari’ er et varmt og vellykket forsøg på at genskabe et stykke levet liv, så man får en god fornemmelse af personerne og den modstand, de møder
Jacob (Steven Yeun) og hans familie har forladt Sydkorea for at blive landmænd i Arkansas i Lee Isaac Chungs selvbiografiske ’Minari’.

Jacob (Steven Yeun) og hans familie har forladt Sydkorea for at blive landmænd i Arkansas i Lee Isaac Chungs selvbiografiske ’Minari’.

Scanbox

Kultur
7. maj 2021

Lee Isaac Chungs Minari er en af den slags film, hvor der ikke sker så meget, og det menneskelige drama får lov til at fylde og vokse sig stort, ikke mindst hos publikum. Det er også en sjælden mulighed for at få fortalt immigrantens egen historie og få en fornemmelse af, hvordan det er at skulle etablere sig i et andet land og en anden kultur. Hvor ondt det gør, hvor hårdt det er, og hvor givende det trods alt også kan blive.

Jacob (Steven Yeun), hovedpersonen i Minari, har en drøm. Han vil være landmand og dyrke den form for koreanske grøntsager, som man ikke kan få så mange andre steder i 1980’ernes USA. Derfor rykker han sin familie fra Californien til Arkansas, hvor man kan få meget mere jord for sine penge. Hans kone, Monica (Yeri Han), er ikke glad for at flytte fra the golden state, hvor både hun og deres børn var faldet til efter den store rejse fra hjemlandet Sydkorea.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her