Anmeldelse
Læsetid: 3 min.

Nisha Ganatras ’The High Note’ byder på poleret musikbrancheromance

Nisha Ganatras ’The High Note’ har en cool musikbranche og seværdige stjerner i front, men vælger at ligge lunt i mainstream-svinget frem for at skrue bissen på og op for bassen
Dakota Johnson (th.) spiller Maggie, der drømmer om at blive musikproducer, mens hun arbejder som assistent for sit store idol, Grace Davis (Tracee Ellis Ross) i Nisha Ganatras ’The High Note’. Foto: UIP

Dakota Johnson (th.) spiller Maggie, der drømmer om at blive musikproducer, mens hun arbejder som assistent for sit store idol, Grace Davis (Tracee Ellis Ross) i Nisha Ganatras ’The High Note’. Foto: UIP

Kultur
13. maj 2021

Det er ikke kun i filmbranchen, at kvinder kan have svært ved at holde gang i karrieren på den lange bane. Musikbranchen kan også være brutal, og selv med et kendt navn og stort hitkatalog, taler tallene ifølge Nisha Ganatras nye film, The High Note, deres tydelige sprog: Kun fire kvinder har haft et nummer et-hit, efter de er fyldt 40 – og kun én af dem er sort.

Det giver stof til eftertanke og også til et potentielt stærkt drama om, hvordan det opleves af de mange kvinder, som glider ud af branchen. Den dagsorden er The High Note imidlertid ikke så interesseret i at drive, selv om branchekritikken dukker op i feel good-sprækker her og der.

Ambitionen er i stedet at skabe en pæn og hyggelig film fuld af musik tilsat et klassisk kærlighedsspor, og den mission opfylder The High Note som et romantisk eventyr fra musikbranchen – men det er svært ikke at ærgre sig over, at filmen let kunne have skruet op for beatet og bassen og sat mere på spil frem for at være tilfreds med at være en ufarlig bagatel til genåbningen af biograferne.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her