Anmeldelse
Læsetid: 4 min.

Thomas Korsgaard viser os igen sit veloplagte talent – men der mangler noget i hans nye roman

’Man skulle nok have været der’, Thomas Korsgaards nye roman om nasserøven og platuglen Tue, lukker trilogien, men åbner så måske for noget kvalitativt nyt i forfatterskabet
I ’Man skulle nok have været der’ har satiren overtaget den plads, som desperationen og det gennemfortvivlede oprør indtog i de to første romaner i Thomas Korsgaards trilogi.

I ’Man skulle nok have været der’ har satiren overtaget den plads, som desperationen og det gennemfortvivlede oprør indtog i de to første romaner i Thomas Korsgaards trilogi.

Sofia Busk

Kultur
21. maj 2021

Med sin tredje og erklæret sidste roman om den helt igennem fiktive (?) karakter Tue lever 26-årige Thomas Korsgaard til fulde op til sit ry som et af den yngre danske litteraturs allermest veloplagte, vitale talenter. Han besidder et formidabelt øre for replikker og kan i prosa frembringe enkeltlinjer, der bare bliver hængende i luften som fyndige vers.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Steffen Gliese

Uh, det er en ret stor misforståelse at se Helle Helles fortællere som ureflekterede - alt ligger i det sprog, de tænker med.