Anmeldelse
Læsetid: 2 min.

Franske Fabrice Luchini og Patrick Bruel diagnoseforvekslingshygger i ’På kanten af livet’

Trods et skrantende manuskript formår Fabrice Luchini og Patrick Bruel at charmere i hovedrollerne i den franske ’På kanten af livet’, hvor to barndomsvenner må forlige sig med den enes terminale diagnose
I ’På kanten af livet’ handler det mest om at hygge sig med Fabrice Luchini og Patrick Bruel, der begge giver den hele armen og lader til at have haft en fest i rollerne som to venner, hvoraf den ene er dødeligt syg.

I ’På kanten af livet’ handler det mest om at hygge sig med Fabrice Luchini og Patrick Bruel, der begge giver den hele armen og lader til at have haft en fest i rollerne som to venner, hvoraf den ene er dødeligt syg.

Mika Cotellon/Another World Entertainment

Kultur
10. juni 2021

Vil man vide, at man er uhelbredeligt syg, hvis den kedelige besked kan vente lidt? Og kan man overskue at være budbringeren af den tragiske melding, hvis man ved et tilfælde får nys om, at ens bedste ven kun har kort tid tilbage?

Det er nogle af de store spørgsmål, som Alexandre de La Patellière og Matthieu Delaportes På kanten af livet grundlæggende tumler med, men de har for alt i verden ikke tænkt sig at gøre det til en tung eller eftertænksom affære. Tværtimod.

Med fransk films mester i letbekymrede ansigtsudtryk Fabrice Luchini (fra blandt andre Hermelinen og Cykeltur med Molière) og den drengede charmetrold Patrick Bruel (som både gør sig som sanger, skuespiller og pokerspiller) i front går de to instruktører til de problemstillinger med et fokus på, at selv en forestående dødsdom kan føre lidt morskab, forsoning og nye muligheder med sig.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her