Anmeldelse
Læsetid: 5 min.

Kunstnerduoen SIGNA får en anden verden til at ånde under Ørestaden

SIGNA går med ’The Market’ i en ny, og meget vellykket retning. Tidligere forestillingers totalteater er byttet ud med en udstilling, der fremmaner en begærsfremkaldende tomhed
Centralt i Simians store, hvidvæggede og kvadratiske kælderlokale står seks pavilloner, løst sammensat i temaer, bevogtet af menneskelignende mannequindukker, i aflagt, omend meget moderne udseende, tøj, med skjulte ansigter.

Centralt i Simians store, hvidvæggede og kvadratiske kælderlokale står seks pavilloner, løst sammensat i temaer, bevogtet af menneskelignende mannequindukker, i aflagt, omend meget moderne udseende, tøj, med skjulte ansigter.

Brian Kure

Kultur
22. juni 2021

Under Ørestadens betonfliser eksisterer der en anden verden. I hvert fald for en tid. En verden i pasteller og skind, en tyst og bevidsthedsudvidende én, fremmanet af den dansk-tyske kunstnerduo SIGNA. De to er ellers kendt for brugerinvolverende performanceteaterstykker, der er alt andet en stille og kontemplative. I Saló fra 2010 blev en villa på Krausesvej på den ellers Volvo-i-indkørslen-og-sommerhus-i-Tisvilde-agtige del af Østerbro omdannet til en SM-klub, hvor publikum på nærmeste hold og egne kroppe kunne opleve sexakter, piskeslag og psykisk fornedrelse. Det var en forestilling, der her i avisen gav anledning til en længere fejde om kunstens etiske mulighedsrum

 

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her