Anmeldelse
Læsetid: 4 min.

Ny bog: Dansk uddannelsespolitik er ikke (kun) dansk

Uddannelsesforsker John Benedicto Krejslers værk ’Skolen og den transnationale vending’ byder på en grundig og oplysende kortlægning af de styrende rationaler bag den internationale uddannelsespolitik
Krejsler gået på jagt efter de sandheds- og praksisregimer, der regulerer den uddannelsespolitiske tale og institutionelle hverdag i ’Skolen & den transnationale vending’.

Krejsler gået på jagt efter de sandheds- og praksisregimer, der regulerer den uddannelsespolitiske tale og institutionelle hverdag i ’Skolen & den transnationale vending’.

Anne Bæk

Kultur
11. juni 2021

Stakkels lille Danmark, der bliver fjernstyret af onde og stærke internationale kræfter i EU og OECD. Og stakkels Udkantsdanmark, der bliver styret med hård hånd af de højtuddannede eliter, der formeligt har stjålet uddannelserne fra folket og formået at centralisere dem i storbyerne …

Skulle man have mod på at læse en ganske anden og langt mere oplysende og perspektivrig fortælling om den transnationale vending i og af dansk skole- og uddannelsespolitik, så kan jeg på det varmeste anbefale John Benedicto Krejslers grundige moppedreng: Skolen og den transnationale vending. Dansk uddannelsespolitik og dens europæiske og angloamerikanske forbindelser.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Steffen Gliese

En mageløs selvafsløring i forhold til det tab af dannelse og forståelse, de pågældende politikker udsætter os alle for, rummes i denne artikel. Død over Bolognaprocessen og alle dens nivellerende og irrelevante forsøg på at tvinge viden og indsigt, frihed og lighed under åget ud fra en misforstået opfattelse af 'solidaritet'.