Anmeldelse
Læsetid: 6 min.

ØreSound er det nærmeste, vi er kommet festivalfølelse under pandemien

Den nystartede festival på Amager stod lørdag i poppens og kærlighedens tegn, og rammerne var trods coronarestriktioner herligt intime
Bedst på ØreSound Festival var dansk-walisiske Drew Sycamore, der er hitpotent som Madonna i 1980’erne og cool som amerikanske St. Vincent. Men også Cheff Records, der for nylig er blevet genforenet og fejrer deres tiårsjubilæum, var leveringsdygtige i regnvejret.

Bedst på ØreSound Festival var dansk-walisiske Drew Sycamore, der er hitpotent som Madonna i 1980’erne og cool som amerikanske St. Vincent. Men også Cheff Records, der for nylig er blevet genforenet og fejrer deres tiårsjubilæum, var leveringsdygtige i regnvejret.

Mathias Bak Larsen

Kultur
16. august 2021

I det øjeblik, jeg går gennem indgangspartiet til Københavns nye musikfestival ØreSound, kaster regntunge skyer den første byge ned over Tiøren på Amager.

Det siler ned.

Nogle søger læ under træerne i kanten af festivalpladsen, andre lægger sig opfindsomt i ly på maven under handicaprampen, og jeg trækker i mine regnbukser. Men de fleste danser upåvirkede videre til Lord Siva, der glad og gennemblødt afslutter dagens første koncert med nummeret »Solhverv«.

Lidt nedbør synes som den mindste forhindring efter halvandet års tørke fra musikfestivaler og koncerter, som de tog sig ud før COVID-19.

Når man tænker på, hvor uforudsigelig en opgave det må have været at planlægge en festival i en tid, hvor smittetal har kunnet ændre restriktionerne fra den ene dag til den næste, er det al ære værd, at ØreSound har turde tro på, at det kan lade sig gøre at afholde en musikfestival i 2021.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her