Anmeldelse
Læsetid: 7 min.

Vellykket LGBTQ+-teaterfestival med skrøbelige sind og saftige kroppe

Cph Queer Theatre Festival blev et tilløbsstykke på Folketeatret med intense teaterforestillinger om at finde sin seksualitet. Med sextekster og overgrebsberetninger, men også med humor og masser af håb
Den spanske teaterkunstner Marco Magoa i ydmygelse og kimono i ’On the Way to the Sawmill’.

Den spanske teaterkunstner Marco Magoa i ydmygelse og kimono i ’On the Way to the Sawmill’.

Ainhoa Raparaz

Kultur
23. august 2021

Folketeatrets foyer er proppet med mennesker. Et regnbueflag vajer ude i Nørregade, og indenfor hersker Pride-festivalens slogan #YouAreIncluded. Det er vi tydeligvis alle sammen: Inkluderet!

Det vrimler i hvert fald med mennesker af alverdens slags eksotisk udstråling og LGBTQ+-observans. Samtidig føler en lille, gummistøvleklædt heterokvinde som mig sig også velkommen. Her er simpelthen en rar stemning. 

København er denne uge værtsby for WorldPride 2021, og Cph Queer Theatre Festival byder på forestillinger, hvis historier typisk handler om mennesker, der søger deres egentlige identitet – og som bryder op fra deres heterodominerede omgivelser og søger nye fællesskaber inden for LGBTQ+-spektret.

Forestillingerne har altså et åbent menneskesyn, som binder dem sammen – og de videregiver ikke mindst stærke følelser af at være set ned på og at være forfulgt og kanøflet. For disse skrøbelige sind bor i saftige og længselsfulde kroppe.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her