Anmeldelse
Læsetid: 5 min.

Gong Tomorrow-festivalen vendte op og ned på forståelsen af perspektiv og lydstyrke

Moderne kompositionsmusik i et tomt vandtårn, elektroniske dystopier i en rustik remise og et korværk spillet på soundbokse i det københavnske byrum. Årets Gong Tomorrow-festival skærpede denne musikanmelders lyttesans ved at markere, hvordan koncerter også er et samspil mellem rum og lyd
Damkapellet er et internationalt kollektiv af klassisk skolede musikere og komponister. Ved deres koncert i Brønshøj Vandtårn var der fokus på dyblytning.

Damkapellet er et internationalt kollektiv af klassisk skolede musikere og komponister. Ved deres koncert i Brønshøj Vandtårn var der fokus på dyblytning.

René Passet

Kultur
13. september 2021

Jeg sidder i skrædderstilling på et køligt gulv og forestiller mig, hvordan mine ører er hænder, der svømmer rundt mellem rummets klange og griber ud efter de mest uhåndgribelige toner i forsøget på at fastholde dem. Jeg sidder i Brønshøj Vandtårn og dybdelytter. Over mig danner store, sorte rør og søjler i armeret beton et bastant mønster. Som en kubistisk katedral. Som scenografien fra Fritz Langs Metropolis.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her