Anmeldelse
Læsetid: 4 min.

Victoria Carmen Sonne imponerer som menneskelig kamæleon i ’Miss Osaka’

Victoria Carmen Sonne beviser endnu en gang, hvilken gave hun er til dansk film, i Daniel Denciks visuelt imponerende, men fortænkte ’Miss Osaka’ om en ung kvindelig identitetstyv, der lander i et eksotisk hjørne af Japans natteliv
’Miss Osaka’ fortæller en triviel historie. Når den alligevel imponerer, er det på grund af filmfotografens evne til fremmane to separate og særprægede verdener.

’Miss Osaka’ fortæller en triviel historie. Når den alligevel imponerer, er det på grund af filmfotografens evne til fremmane to separate og særprægede verdener.

Øst for Paradis

Kultur
9. september 2021

Det er svært at forestille sig Daniel Denciks Miss Osaka indspillet i andre omgivelser end i lige netop det dramatiske, efterårsmatte nordnorske fjeldlandskab og det pulserende japanske storbymiljø, hvor filmen foregår.

Filmen bæres af de stemninger, muligheder og associationer, disse steder har at byde på, og de forskellige former for drama, scenerierne er ladet med, forløses virkelig imponerende af filmfotografen Aske Foss. Filmens lidt spinkle historie om en dansk kvinde, der stjæler en jævnaldrende japansk kvindes identitet, er også totalt hængt op på modsætningen mellem det brungrønne nord med den grå himmel og den af neonrør og lysstofrør oplyste storby Osaka.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her