Anmeldelse
Læsetid: 5 min.

Selv når Lady Gaga spiller Lady Gaga, mangler ’House of Gucci’ flødeskum, fashion og følelser

Lady Gaga lyder som en russisk grevinde, og Adam Driver kan ikke engang mumle ’grazie’ ordentligt. Ridley Scotts stjernespækkede ’House of Gucci’ pakker den amerikanske drøm ind i oneliners og utroligt mange næseproteser
Lady Gaga spiller Lady Gaga, der spiller italiensk diva – og hun smeder i princippet rænker, men et rigtig Lady Macbeth-glimt i øjnene får hun aldrig. Hendes paryk er for tydelig og hendes afstand til rollen for lang til, at man ikke hele tiden husker, at hun er popsangerinde og ikon i egen ret.

Lady Gaga spiller Lady Gaga, der spiller italiensk diva – og hun smeder i princippet rænker, men et rigtig Lady Macbeth-glimt i øjnene får hun aldrig. Hendes paryk er for tydelig og hendes afstand til rollen for lang til, at man ikke hele tiden husker, at hun er popsangerinde og ikon i egen ret.

Metro Goldwyn Mayer Pictures Inc.

Kultur
2. december 2021

Når superstjernen Lady Gaga i den hypede Ridley Scott-film House of Gucci siger: »Jeg betragter ikke mig selv som en særlig etisk person. Men jeg er fair,« er det en replik af typen, der kan give en film øjeblikkelig kultstatus. 

Lady Gagas blodrøde læber og den enorme pelshat, der balancerer på hendes hoved, giver mig kun mere lyst til at bruge vendingen overalt – fra lønforhandling til parforholdsmæssig smålighed.

Alle ingredienserne til en klassiker i filmen om modeimperiet og familieforetagendet Guccis fald fra tinderne er egentlig til stede: superstjerner, dyrt tøj, spruttende fontæner og alpelandskaber. 

Men i de 158 minutter, House of Gucci varer, bliver det sært nok aldrig helt så vildt, som den modehungrende sladdertante, der bor inde i mig, havde drømt om. 

 

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her