Anmeldelse
Læsetid: 4 min.

Simon Hanselmann tegner pandemiens første år med skidt under neglene og snot på paletten

Simon Hanselmanns ’Krisezone’ er klassisk tegneseriehåndværk med en udsøgt humoristisk grundtone og et enestående dokument fra pandemiens første år
Karaktererne i Hanselmanns univers er næsten uden undtagelse queer, et eller andet sted på det ikkebinære spektrum, og tegnes enkelt karikeret, med indre konflikter synliggjort udadtil: En er bussemand(m/k), en anden vampyr; en går klædt som troldmand, en anden som heks; en del skildres som dyr.

Karaktererne i Hanselmanns univers er næsten uden undtagelse queer, et eller andet sted på det ikkebinære spektrum, og tegnes enkelt karikeret, med indre konflikter synliggjort udadtil: En er bussemand(m/k), en anden vampyr; en går klædt som troldmand, en anden som heks; en del skildres som dyr.

Simon Hanselmann (beskåret)

Kultur
7. januar 2022

Pandemiens kombination af angst og kedsomhed, af isolation og ustruktureret tid, af social indignation og civil ulydighed, har sendt kunstnere i anspændte og uventede retninger. På tegneserieområdet kunne man ikke ønske sig en mere fortættet aftapning af tidsånden end tasmanske Simon Hanselmanns Krisezone.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her