Anmeldelse
Læsetid: 6 min.

Det roder helt vildt på Statens Museum for Kunsts store forårssatsning. På den gode måde

Plastiknips og shamanisme forenes på den verdensberømte sydkoreanske kunstner Haegue Yang første og fremragende soloudstilling i Skandinavien. Og åh, hvor vil man gerne røre. Bare lidt
Plastiknips og shamanisme forenes på den verdensberømte sydkoreanske kunstner Haegue Yang første og fremragende soloudstilling i Skandinavien. Og åh, hvor vil man gerne røre. Bare lidt

Jan Søndergaard

Kultur
10. marts 2022

Museumsvagterne får et travlt forår på Statens Museum for Kunst. Aldrig har et ’niks pille’-skilt været så fristende at overse. 

Sydkoreanske Haegue Yangs (født 1971) første store soloudstilling i Skandinavien er nemlig et overflødighedshorn af kunst, man meget gerne vil røre ved.

Her er vifter, lak, pomponer, løse elinstallationer, skinnende håndtag og knirkende fletværk.

Og noget, der minder om levende væsner.

Udstillingen med titlen Double Soul begynder med to skulpturer, der kunne være

Udsnit af et af Haegue Yangs værker

Anders Sune Berg
 

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her