Anmeldelse
Læsetid: 5 min.

To forestillinger insiterer på at vise os livet i ensomhed og tårer til anklerne

Øjenkontakten med de stærke skuespillere i ’Maria’ på Odense Teater og ’Hudløs’ på Mungo Park tager lige toppen af ensomhedsfølelsen. I hvert fald en aftens tid
Freja Klint Sandberg har en smittende livsglæde i rollen som den unge, gravide Maria, der prøver at kæmpe sig ud af ensomheden i ’Maria’ på Odense Teater. Her i en skærmchat med Klaus T. Søndergaards ældre mand, der har klamme fantasier om hårvask.

Freja Klint Sandberg har en smittende livsglæde i rollen som den unge, gravide Maria, der prøver at kæmpe sig ud af ensomheden i ’Maria’ på Odense Teater. Her i en skærmchat med Klaus T. Søndergaards ældre mand, der har klamme fantasier om hårvask.

Emilia Therese

Kultur
21. marts 2022

Der står en ung pige på Odense Teater. Maria hedder hun, og hun er helt alene. Hun fryser i sine sneakers og står i vand til anklerne. Hun har ørebøffer på og nynner med på musikken, mens hun lægger en hånd på sin gravide mave, inden hun tænder for chatten på sin skærm. 

Hudløs på teatret Mungo Park i Allerød har en ung fyr barrikaderet sig i sit værelse med sin computer og sin storskærm. Han er også alene, og han balancerer besværet rundt med en masse bananer. For han er så tyk, at han næsten ikke kan bøje sig ned for at tænde for computeren.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her