Anmeldelse
Læsetid: 3 min.

Porno, kærlighed og misogyni er temaerne i ’Lev, elsk, Paris’ af fransk mesterinstruktør

Den fremragende franske film ’Lev, elsk, Paris’ fortæller med fabelagtig indfølelse om tre kvinder og en mands kærligheds- og sexforviklinger i en verden, hvor internettet er motorvejen til hurtig tilfredsstillelse – men også indebærer fare for at ende punkteret i nødsporet
Hovedpersonerne i franske Jacques Audiards nye film, ’Lev, elsk, Paris’, er alle tre interessante karakterer, fuldt udfoldede med rige psykologiske teksturer og hvert deres private galleri af smerte og traumer.

Hovedpersonerne i franske Jacques Audiards nye film, ’Lev, elsk, Paris’, er alle tre interessante karakterer, fuldt udfoldede med rige psykologiske teksturer og hvert deres private galleri af smerte og traumer.

Shanna Besson/Scanbox

Kultur
12. maj 2022
LYT ARTIKLEN
Vil du lytte til artiklen?
Prøv Information gratis i en måned og få fuld digital adgang
Kan du lide at lytte? Find vores seneste lydartikler her

Problem: Émilie Wong (Lucie Zhang) skal have en sambo, og Camille Germain (Makita Samba) tropper op til samtale. Men han er en mand, hans navn har snydt hende.

Løsning: De har sex og bliver samboer med benefits.

Nyt problem: De forelsker sig i hinanden uden at ville indrømme det. De stopper samlejerne, går rundt med tøj på i lejligheden, og snart får Camille nye seksualpartnere. Og så sparker Émilie ham ud.

Det er begyndelsen på franske Jaques Audiards fremragende stort set sort-hvid-fotograferede film med den intetsigende danske titel Lev, elsk, Paris.

Den hedder oprindeligt noget så smukt som Les Olympiades, opkaldt efter det ganske flotte højhusområde i Paris’ 13. arrondissement, hvor filmen hovedsageligt udspiller sig.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her