Anmeldelse
Læsetid: 3 min.

’Esthers orkester’ er en ujævnt fortalt debutfilm med en karakteristisk lys tone

En ukuelig kvinde vader ind i en kejtet mands hjerte, og sød –måske næsten for sød – musik opstår i ny sørgmunter komedie med Annika Aakjær og Johannes Lilleøre i hovedrollerne
Annika Aakjær spiller den så godt som ukuelige tegneserieforfatter Esther, der en skønne dag dukker op på tegneren Thomas' kontor og ændrer hans liv for evigt i Alexander Sagmos debutfilm ‘Esthers orkester‘.

Annika Aakjær spiller den så godt som ukuelige tegneserieforfatter Esther, der en skønne dag dukker op på tegneren Thomas' kontor og ændrer hans liv for evigt i Alexander Sagmos debutfilm ‘Esthers orkester‘.

Scanbox

Kultur
2. juni 2022

Alexander Sagmos debutfilm, Esthers orkester, er gennemsyret af en karakteristisk uskyldsren og grundpositiv indstilling. Den ses i spillestilen hos det store flertal af karaktererne, der fremstår velmenende, blåøjede og befippede, som om verden konstant tager fusen på dem.

Den kendetegner Annika Aakjær og Aske Bodes filmmusik, som lægger sig i den solide poptradition, der især kendetegner dansk børnefilmmusik. Det positive og uskyldsrene udtryk understøttes også af filmens klare farver og tilforladelige komik, og den kendetegner ikke mindst historien om en ukuelig kvinde, der vader lige ind i en kejtet mands hjerte.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her