Anmeldelse
Læsetid: 11 min.

På biennalen i Venedig tror man på, at kunsten faktisk kan skabe positive forandringer

Tre kunstnere på biennalen i Venedig, der løber frem til november, gør op med kunstnerens traditionelle outsiderrolle gennem VR, dokumentargreb og en enorm personlig investering
I installationen ’You Are Another Me – A Cathedral of the Body’ af Adina Pintilie er der mange kameraer, meget iscenesættelse. Men også meget intimitet, meget hud og meget krop.

I installationen ’You Are Another Me – A Cathedral of the Body’ af Adina Pintilie er der mange kameraer, meget iscenesættelse. Men også meget intimitet, meget hud og meget krop.

Adina Pintilie

Kultur
4. august 2022

Med 80 nationale pavilloner på årets kunstbiennale i Venedig, hvis åbning Maria Kjær Themsen anmeldte i foråret, er der lagt op til kamp om publikums opmærksomhed, og der er helt sikkert noget vigtigt, alle os besøgende går glip af. Læg dertil en overdådig hovedudstilling kurateret af Cecilia Alemani, der er den første italienske kvinde i den rolle i kunstbiennalens næsten 130 års historie. Biennalen løber hen over hele sommeren og lukker først 27. november, så der er tid nok til et besøg.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her