Musikkritik
Læsetid: 2 min.

Den maskuline følsomhed er til at tage og føle på hos debuterende dansk, magisk kvintet

Takket være Tobias Rahim og Andreas Odbjerg for – og nu i dén grad også Kind mod kind – er mandekønnet under musikalsk udfordring og udforskning i dansk musik i disse år
Kind mod kind er ankommet med deres smukke, højstemte EP, hvor følsomheden er til at tage og føle på.

Kind mod kind er ankommet med deres smukke, højstemte EP, hvor følsomheden er til at tage og føle på.

Jasko Bobar

Kultur
29. november 2022

En ny varmfront af maskulin følsomhed forstærkes over det ganske danske land med fortjent populære Kind mod kind.

Det sker med mandekvintettens fremragende debut-EP med den herrelange titel Kindmodkindmodkindmodkindmodkindkindmodkindmodkindmodkindmodkindmodkindmodkindmodkindmodkindmodkindkindmodkindmodkind.

Den maskuline følsomhed kommer i mange former i disse år. P.t. leverer Andreas Odbjerg et fornemt og hyperpopulært antiheltebillede direkte i mainstream, mens det hårdtslående rockband Joyce har haft opgør med egen maskulinitet på deres indtil videre to albummer.

I september aflyste den aktuelt absolut mest populære danske musiker, Tobias Rahim – ham som førnævnte Odbjerg danser med på duetten »Stor mand« – sin optræden til P3 Guld-festen.

»Jeg har kæmpet med verden og mest af alt mig selv. Der har været meget storm i det emotionelle hav på det sidste. Jeg fik desværre et angsttilfælde på vej hjem fra prøverne og kan ikke deltage i showet i aften,« lød ordene som oplæst af Rahims producer Arto Eriksen på aftenen.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Jesper Johannsen

Fremtiden tilhører den metro seksuelle mand. Machoerne kan sætte sig ud i skoven og tænde et lejrbål. Så er de pakket godt af vejen.