Filmkritik
Læsetid: 5 min.

Ulrich Seidls ’varmeste og mest rørende film’ er stadig meget mismodig

Østrigs onde samvittighed, filmskaberen Ulrich Seidl, slår til igen med portræt af en fiktiv falleret slagerstjerne, der forsøger at dulme sin og sit publikums længsler med tung druk, betalingssex og klæbrig popmusik
’Rimini’ har sin titel fra den norditalienske badeby, som hovedpersonen bor i. Både hovedperson og badeby er i den grad uden for sæsonen.

’Rimini’ har sin titel fra den norditalienske badeby, som hovedpersonen bor i. Både hovedperson og badeby er i den grad uden for sæsonen.

Kultur
24. november 2022

At områder skabt til forlystelse og nydelse kan emme noget så gevaldigt af tristesse, er den østrigske filmskaber Ulrich Seidl og hans fotograf gennem mange år, Wolfgang Thaler, udmærket godt klar over. De har før dyrket nydelses- og forlystelsessygens skyggesider, og nu gør de det igen i Seidls nye spillefilm Rimini, som han har skrevet med sin faste medforfatter og kone, Veronika Franz.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her