»Fremtiden er elektrisk,« siger den unge mand, der skrider gennem udstillingssalene på Statens Museum for Kunst. Han har lange, mørke krøller. Hans blik gløder, og hans høje cowboystøvler rammer gulvet med hårde smæld. »Tænd. Sluk. Tænd,« fortsætter hans klangfulde stemme.
For Hotel Pro Forma får SMK til at knitre i den betagende og mystificerende udstillingsperformance Elektricitet. Værket er anbragt i nationalgalleriets samling for dansk og nordisk kunst 1750-1900 – altså billedkunst fra den periode, hvor de afgørende elektricitetseksperimenter førte til industriel brug af strøm. Dermed sætter performancen og dens installationsværker museets kunstværker i spil.
Det er Hotel Pro Formas stifter Kirsten Dehlholm, der sammen med Marie Dahl og Annesofie Becker har skabt konceptet for denne 90 minutter lange performance. Man træder ind ad en af de to døre til udstillingen i en lydkulisse af strøm, der knitrer. Fra de næste rum kan man høre stemmer fra performere, der fortæller om alt fra vekselstrøm til elektromagnetisme. Herfra er vandringen fri.