Den svenske sanger, sangskriver og producer Karin Dreijer har efterhånden et større, kroget og mørkladent persongalleri på samvittigheden.
I søskendeduoen The Knife har svenskeren inkarneret stripdanseren, der arbejder »for dollars and for a fancy man« og tryghedsnarkomaner besat af fladskærmen. »Making sure that the tv is on«. Og under soloaliasset Fever Ray har de formidlet fødselsdepression: »I live between concrete walls«.
Mange personer har haft bo i Dreijers krop, og det virker passende, at Fever Ray nu ønsker at blive omtalt og tituleret med personlige pronominer i flertal.
Deres tredje soloalbum Radical Romantics starter også med et rollespil – med en sang fra en krænker. Fever Ray lægger stemme til en mands fortrydelse over, at tiderne er skiftet i kontorlandskabet. Hovedpersonen i »What They Call Us« beklager, at han har haft lidt for travle hænder, »There’s a fire in my hand«. Nu forlader han arbejdspladsen. Det er farvel til en kultur, han ikke længere passer ind i.