Lasse Jensen

Lasse Jensen

Journalist
Seneste artikler af
Lasse Jensen

Sider

Om

Journalist siden 1965. DR 1969. USA-korrespondent 1979. Chef for TV-A, EBU-chef i USA. souschef på TV2/Nyhederne.Leder af DRTV's chefredaktion.Fra 1997 indehaver af produktionsselskabet "Jensen & Kompagni". der 2001-2014 producerede P1's "Mennesker og Medier", hvor han var redaktør og vært. Skrevet i Information siden 1967 - klummist siden 2006 og fra oktober 2014 medieskriver sammesteds. signatur: laje

Mest læste
  1. På en uge er Ålen gået fra at være underholdende levemand, som blev hyldet for sit bidrag til kunstneriske successer, til sexchikanerende, vammel krænker. Hvorfor sker det først nu, når historierne om den farverige Zentropa-kultur har været kendt i årtier?
  2. Man kunne ønske, at det gik meget, meget bedre for netmagasinet Zetland. Intentionerne er smukke, men markedet er ubønhørligt og tilsyneladende mættet. Og overdreven selvfedme og for mange fejl pynter ikke
  3. Højrefløjens kritik af DR – aktuelt af tv-serien ’Historien om Danmark’ – er ikke ny. Det nye er, at Dansk Folkeparti truer med at bruge sin politiske magt til at gennemtvinge sin egen historieopfattelse, ideologi og menneskesyn over for Danmarks Radio
  4. I denne udgave af Radio Information skal vi tale om udfordringerne ved det økologiske landbrug. Og Mette-Line Thorup har læst ’Unwanted Advances’, der udfordrer tanken om, at regulering kan redde unge kvinder fra seksuel krænkelse. Lasse Jensen åbner desuden døren til sit kontor og sine minder fra journalistikken
  5. Kommandobroen på DR’s flagskib er blevet affolket med et slag. Og det er langtfra rutine. DR står over for en svær krise, efter at hele dramaafdelingens ledelse begynder for sig selv – formentlig med udenlandsk hjælp.
  6. Udnævnelsen af Bjarne Corydon til administrerende direktør og chefredaktør for dagbladet Børsen er en ubehagelig, men naturlig konsekvens af dagbladskrisen. Den handler om marked, digitalisering og bundlinjer. Ikke så meget om indhold
  7. Truslen mod de danske medier kommer fra de globale mediegiganter, der suger milliarder af kroner og data ud af markedet, og som via algoritmer og egne retningslinjer prioriterer stoffet
  8. Den Store Bagedyst er public service, når det er bedst. Det får folk til at tale med hinanden. Ikke nødvendigvis om noget absolut væsentligt, men alene det, at folk taler sammen, bør være et mål i sig selv