Lasse Jensen

Lasse Jensen

Journalist
Seneste artikler af
Lasse Jensen

Sider

Om

Journalist siden 1965. DR 1969. USA-korrespondent 1979. Chef for TV-A, EBU-chef i USA. souschef på TV2/Nyhederne.Leder af DRTV's chefredaktion.Fra 1997 indehaver af produktionsselskabet "Jensen & Kompagni". der 2001-2014 producerede P1's "Mennesker og Medier", hvor han var redaktør og vært. Skrevet i Information siden 1967 - klummist siden 2006 og fra oktober 2014 medieskriver sammesteds. signatur: laje

Mest læste
  1. Trump risikerer, at hans fyring af James Comey giver bagslag – ganske som det skete for Johnson, Nixon og Clinton, da de lagde sig ud med FBI
  2. DR har i de senere år tabt territorium på den mediepolitiske slagmark. De to første afsnit af den store søndagsserie ’Historien om Danmark’ kan være første skridt til en tilbageerobring af noget af det tabte
  3. Hele den aktuelle dans om den imaginære guldkalv P3 handler om penge, men først og fremmest er det ren mediepolitik. Hver eneste købsmelding skal ses som et lobbyindlæg i mediedebatten. Og den debat kommer til at vare mindst et års tid mere, skriver Lasse Jensen
  4. Lobbyisten Roger Stone bidrog til at bringe Donald Trump til magten. Han hylder underholdning og propaganda frem for oplysning og fryder sig over de seriøse mediers død. Men måske forregner han sig. For takket være mænd som ham er interessen for seriøse medier stigende
  5. Når opsigtvækkende små detaljer blæses op i et selvforstærkende forløb, som TV2 har haft held med i to dokumentarserier, begynder den såkaldte virkelighed at krakelere. Så bliver detaljen til hele virkeligheden, men det er den jo ikke
  6. Virksomheder, der lader robotter placere reklamer på nettet, oplever i stigende grad, at de ender på websider, der skader virksomhedens brand. Resultatet kan blive, at pengestærke annoncører presser Google, YouTube og Facebook til at redigere indholdet på deres platforme hårdere
  7. Klar og offensiv tale har været fraværende i årevis i DR-ledelsens udmeldinger. Så sig det dog: TV 2 News er fint, vi overlader trygt den niche til dem. Vi skal ikke konkurrere på breaking news. Hverken nu eller i fremtiden!
  8. Amerikanernes nyhedsforbrug er lige så fragmenteret som det amerikanske samfund – og dagbladene spiller en vigende rolle i et land, hvor TV stadig er den absolut største nyhedskilde