Louise Christiansen

  1. Anmeldelse
    15. september 2022

    ’Melancholia’ glimter smukt og klaustrofobisk ubehageligt på Aarhus Teaters scene

    Aarhus Teaters tætbarberede udgave af Lars von Triers film ’Melancholia’ omsættes fint til teaterscenen, båret oppe af intense visuelle scenebilleder, der danser i en sortklædt undergangsscenografi. Men på scenen kommer forestillingens klimaks – jordens undergang – til kort
    Rikke Lylloff er både stærkt dragende og sårbart forførende som Lars von Triers tragiske Justine i teaterversionen af undergangsdramaet Melancholia.
  2. Anmeldelse
    5. marts 2022

    Med Ukraine i baghovedet bliver Tjekhovs ’Onkels Vanja’ brændende aktuelt på Vendsyssel Teater

    Tjekhovs ’Onkel Vanja’ bliver på Vendsyssel Teater et brandaktuelt drama om handlingslammelse, manglende selvværd, duelighed og drikfældighed – og om menneskelig længsel, drømme, ambitioner og kærlighed. Og således højaktuelt i forhold til Ruslands krig i Ukraine
    Jakob Højlev Jørgensen leverer som onkel Vanja et stærkt psykologisk portræt af den menige russer, for hvem handling er opgivet, og derfor må dumpes på vodkaflaskens bund.
  3. Anmeldelse
    2. maj 2022

    Vendsyssel Teater prikker til den indre rebel i os

    Satiremonologen ’Miss Margaridas metode’ om magtfuldkommenhed og afmagt graver sig uhyggeligt aktuelt ind i både hjertekulen og hjernebarken. I en publikumsinddragende, og uartig opsætning sættes lydighedens dilemma og konsekvenser på skoleskemaet
    Satiremonologen ’Miss Margaridas metode’ om magtfuldkommenhed og afmagt graver sig uhyggeligt aktuelt ind i både hjertekulen og hjernebarken. I en publikumsinddragende, og uartig opsætning sættes lydighedens dilemma og konsekvenser på skoleskemaet
  4. Anmeldelse
    9. juli 2022

    Uhøjtidelig Holberg med ’synnejysk’ lokalkolorit er en luftig og sukkerholdig sommermarengs

    ’Den Vægelsindede’ er hos Rasmus Ask og Teater Møllen både velspillet og latterfremkaldende, men ender lidt som et nostalgisk anekdotisk indslag fra den sjove onkel i anledning af den runde fødselsdag
    Det sceniske greb med at dele hovedrollen ud på tre skuespillere har stort komisk potentiale, men forbliver en smule uforløst plotmæssigt, trods stærk samspilsenergi de tre skuespillerinder imellem.