Louise Rosengreen

Seneste artikler af
Louise Rosengreen

Sider

Mest læste
  1. Det var en hæs og farveløs Nick Cave, der fredag aften forsøgte at sparke publikum omkuld med sin sorgfulde, aggressive rock. Men hans grufulde fortællinger og rasende blues nåede kun ud til de forreste rækker af fremstrakte arme
  2. På ’Teatime Dub Encounter’ fusionerer Iggy Pop og Underworld britisk techno med skruppelløse anekdoter fra punkens ungdom. Det fungerer bedst, når Iggy Pop erkender, at det liv, han i sin ungdom sang så lystfuldt om, ikke varer evigt
  3. Det norske popband A-ha henlagde fredag aften Tivoli i en melankolsk firsernostalgisk døs. Med sørgmodige sange i muntert keybordsvøb forlystede de publikum og lod deres største hits lyse om kap med både blodmånen og Plænens kulørte lamper
  4. Indierock og hiphop-hybriden Gorillaz lukkede Orange Scene med en oplagt Damon Albarn i front for tegneseriebandets trylleshow. Et stort kor og et væld af gæstestjerner sang publikum glade og op i gear. Men glæden sluttede brat få minutter inde i ekstranummeret, da den sidste gæsterapper drattede i scenegraven
  5. Det kan være nådesløst at dele sine mest intime minder med et publikum, der har drukket siden morgenstunden og er kommet for at danse. Der var dobbelt op på energiske nordmænd og sky, kvindelige multitalenter på onsdagens Roskilde Festival, hvor St. Vincent, Charlotte Gainsbourg, Paal Nilssen-Love og Kakkmaddafakka spillede. Ikke alle matchede festivalfolkets utrættelige dansetrang lige godt
  6. I sin jagt på frihed – seksuel frihed, frihed til at føle sig som mand, som kvinde, som pige, som dreng, som alle køn på en gang eller ingen af delene – har den britiske sanger og guitarist Anna Calvi skabt et af årets stærkeste rockalbum
  7. De svenske sangsøstre i First Aid Kit leverede torsdag eftermiddag et vokalsikkert eftermiddagsshow, hvor alle kunne være med. Deres country-inspirerede popmelodier lyder mere af amerikanske landeveje end af de svenske skove, som bandet er vokset ud af – og som stadig pryder deres visuals
  8. På Spiritualizeds ottende album tager den ensomme rock- og rummand Jason Pierce lytteren med på en retrofuturistisk svævetur gennem sit indre rum. Han skuffer ikke, når han storladent og støjende kondenserer skuffelsen over sin egen utilstrækkelighed