Matthias Borello

  • Anmeldelse
    30. oktober 2020

    Ny bogserie om kunst og kulturteori kaster lys over samtidskunstens åbning mod verden

    Informations Forlag og Ny Carlsbergfondet vil med en serie af kunstteoretiske udgivelser danne ny offentlighed og indsigt i samtidskunsten og dens teorier. Det starter godt med Hito Steyerls ’Toldfri kunst’ og særligt Juliane Rebentischs ’Samtidskunstens teorier’
    Juliane Rebentisch har skrevet bogen ’Samtidskunstens teorier’, hvori hun besvarer spørgsmål, såsom hvad definerer kunsten, når den ikke længere bestemmes af de gamle genrer? Hvordan kan man stadig foretage en fornuftig sammenligning mellem værker og bedømme deres kvalitet? Og hvad betyder alt dette for kunsthistorien?
  • 3. september 2007

    Poetiske indslag i undergrunden

    Kunstnere har altid været fascineret af det underjordiske. Måske fordi det er der, vi ender, når livet slutter. Nu er der åbnet et udstillingssted til netop disse lyssky kunstprojekter i København. Og det er ikke bare undergrund
    Den østrigske kunstner Hans Schabus er af få -undergrundskunstnere-, som har udstillet i en kunstinstitutionel ramme. Her en af hans optimistjoller.
  • Interview
    20. august 2007

    Fremtidens mand

    Poul Erik Tøjner fra Louisiana Museum for Moderne Kunst er for nyligt blevet kåret som en af fremtidens museumsdirektører
  • 17. august 2007

    Elastisk design

    INDEX: 2007 åbnes i dag. Det er design, der gør en forskel i helt konkret forstand. Men måske resulterer dette i et for jordnært og åndsforladt design, lyder kritikken
  • 13. august 2007

    Ansigt til ansigt med fortiden

    Pollock Fine Art og The Hospital Gallery i London udstiller de to nok vigtigste kunstnere i dag. Andy Warhol over for den rebelske graffitikunstner Banksy
  1. Anmeldelse
    30. oktober 2020

    Ny bogserie om kunst og kulturteori kaster lys over samtidskunstens åbning mod verden

    Informations Forlag og Ny Carlsbergfondet vil med en serie af kunstteoretiske udgivelser danne ny offentlighed og indsigt i samtidskunsten og dens teorier. Det starter godt med Hito Steyerls ’Toldfri kunst’ og særligt Juliane Rebentischs ’Samtidskunstens teorier’
    Juliane Rebentisch har skrevet bogen ’Samtidskunstens teorier’, hvori hun besvarer spørgsmål, såsom hvad definerer kunsten, når den ikke længere bestemmes af de gamle genrer? Hvordan kan man stadig foretage en fornuftig sammenligning mellem værker og bedømme deres kvalitet? Og hvad betyder alt dette for kunsthistorien?