Mikkel Giver Kjer

  • Kommentar
    12. juni 2017

    Følsom folkeskoledebat skal føres på et lødigt grundlag

    I en tid med fake news er faktuelt funderede argumenter uundværlige. Det gælder særligt, når vi taler om så følelsesombruste emner som folkeskolereformen
    Det er endnu for tidligt at udtale sig endegyldigt om folkeskolereformens virkning, skriver analytiker ved SFI Mikkel Giver Kjer. Arkivfoto
  • Kronik
    23. maj 2017

    Lærerne afskyr folkeskolereformen, men tror på dens indhold

    Folkeskolereformen fik en hård fødsel, og nu åbner en forsøgsordning for et opgør med den længere skoledag. Men evalueringer viser, at elevernes faglige niveau er bevaret, og at langt de fleste elever stadig trives. Mest overraskende er det, at flertallet af lærerne mener, at mange af reformens elementer fremmer elevernes læring
    Lærerne er ikke specielt kritiske over for centrale elementer folkeskolereformen. Eksemplevis mener næsten 80 procent af lærerne, at motion og bevægelse i undervisningen har en positiv effekt på elevernes læring.