Læsetid: 5 min.

Fagre nye virale filmverden

Kampagnefilm. Hvordan kan man drive en succesrig virksomhed, der producerer noget så urentabelt som politiske YouTube-film? Brave New Films, der holder til i Los Angeles, har udviklet sin egen model til at drive politisk medievirksomhed
27. februar 2009

"Sony-studierne?" spørger taxachaufføren, da jeg giver ham adressen.

"Nej, Brave New Films," svarer jeg.

Det har han aldrig hørt om.

Brave New Films bor da næsten også i bogstaveligste forstand i skyggen af giganten Sony, på den anden side af Culver Boulevard i Los Angeles.

Sony-studierne er et gigantisk kompleks. En by i byen, med egen infrastruktur og eget liv. Sammen med de andre store studier, der udgør knudepunkterne i L.A.'s underholdningsindustri, pumpes der film, serier, underholdning, drømme og stjerner ud til selv klodens fjerneste afkroge.

Brave New Films, på den anden side af gaden, er derimod blot en lille busk i den vildtvoksende, mangfoldige medieunderskov.

Brave New Films adskiller sig dog ikke kun på størrelsen fra Sony, men er i det hele taget en sær plante sammenlignet med de fleste andre film- og tv-produktionsselskaber i Los Angeles. Brave New Films havde f.eks. i 2008 en omsætning på 1,4 mio. dollars, men sælger ikke noget.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.

Prøv en gratis måned og få:
  • Alle artikler på information.dk
  • Annoncefrit information.dk
  • E-avis mandag til lørdag
  • Medlemsfordele
0,-
Første måned/herefter 200 kr/md. Abonnementet er fortløbende.
Prøv nu

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu