Læsetid: 1 min.

MoTI

11. februar 2012

PS

Her på redaktionen er vi ikke meget for storkapitalen og finanshajerne, men det er nu alligevel så trist, når en af deres store gamle ikoner forlader scenen. Peter Straarup afleverede torsdag sit sidste og langtfra bedste regnskab for Danske Bank. Med en kølighed og en meget upersonlig tilgang til tallene fremlagde han regnskabet, der straks mødte kritik. Vi savner ham allerede. Hvem skal nu med gråt hår og totalt udtryksløst ansigt personificere den formastelige finanskrise? Hvem skal vi nu kalde gebyrgrib og håne for irske investeringer, der fik danskens lån til at blive dyrere? Vi tvivler på, at Eivind Kolding kan formå at lægge samme vindtørre, gennemseriøse og ubehageligt ufølsomme pukkel til vores tæven løs på kapitalismen. 

Provinsbyen København

Her på redaktionen bakker vi helt op om Venstres trafik- og hovedstadsordfører, Martin Geertsens, udmelding om, at der hverken er trængsel eller for mange biler i København. Det er fuldstændig rigtigt set — der er ikke for mange biler på de københavnske veje, der er alt for få. Vi vil have bilos, lange bilkøer, forurening, måske lidt smog. Det er det, København mangler for at blive en rigtig international metropol. Som Geertsen så rigtigt påpeger, så er der mange flere biler i andre hovedstæder. Kairo for eksempel. Eller Hamborg. Eller New York. Og efter vores mening er betalingsringen næst efter bilernes exit fra Nørrebrogade, blomsterkummer i midterrabatten og cykelstierne på Gammel Kongevej blot sidste led i forsøget på at gøre København til Herning.

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu