Læsetid: 8 min.

I en kompleks verden skal virkeligheden være mere virkelig

Uanset om du sælger ideologier, øl eller aviser, så har mulighederne for at kommunikere med aftagerne ændret sig fundamentalt. Gennemsigtigheden, de sociale medier og vores informationsmuligheder gør ikke bare kunden til en kritisk forbruger, men til en reel samtalepartner med producenten. Og det er meget mere værd
Kun brand. It-giganten Google er et af verdens stærkeste brand og har aldrig brugt en krone på reklamer. Omdømmet skabes af produktet, og det kræver en helt anden kommunikation.

Kun brand. It-giganten Google er et af verdens stærkeste brand og har aldrig brugt en krone på reklamer. Omdømmet skabes af produktet, og det kræver en helt anden kommunikation.

Uffe Weng

11. januar 2014

Verden har ændret sig fundamentalt. Opfattelsen af verden har ændret sig fundamentalt. Fortællingen om verden har ændret sig. For noget afgørende har ændret sig mellem os, der skal begribe verden og dem, der formidler den.

For Jens Jermiin kom det første store skift med internettets udbredelse i 2000, men det var intet mod det der skete omkring 2010. Det var en revolution. Jens Jermiin er digital direktør for Carlsberg og har blandt andet ansvaret for bryggeriets digitale kommunikation med forbrugerne – en hjørnesten i firmaets reklamestrategi siden 2010. For det er omkring det tidspunkt, hvor de sociale medier går amok og bliver samlingspunkt for de fleste af os. Derfor er det også her, producenterne vil være, men det er ikke nok bare at være der – de vil også være med. Det er her, brands bygges op og pilles ned; det er her, der handles, netværkes, hygges, tænkes, føles og skabes, og det stiller helt nye krav til tidens producenter.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

  • Jakob Clemen
  • Malene Larsen
  • Sølvi Domsten
Jakob Clemen, Malene Larsen og Sølvi Domsten anbefalede denne artikel

Kommentarer

Køb den før din nabo.
Er du ikke med, er du yt.
Du er tvunget med, kammerat,- frivilligt.
Du kan ikke leve uden.
Du må ikke gå glip af noget.
Du kan ikke vente - så svar dog !
Ku` vi ikke tale om noget andet, noget vigtigt ?

Børge Rahbech Jensen

"Er du ikke med, er du yt.
Du er tvunget med, kammerat,- frivilligt.
"

Er det ikke tilladt at være 'yt'?

"Du må ikke gå glip af noget."

Det kan ikke undgås. Derfor må dette "noget" være afgrænset, uden det siges direkte.

"Ku` vi ikke tale om noget andet, noget vigtigt ?"

Nej. Vi gider hverken snakke om noget vigtigt el. høre på, andre gør det.

Søren Kristensen

»Helt konkret lytter vi til samtaler – mest på Facebook og Twitter – og forsøger at komme ind og være med i samtalen".

Selvfølgelig gør I da det! Der er jo kroner at hente.

Jeg bliver mere og mere tilfreds med at jeg ikke lever mit liv på hverken Facebook eller Twitter.