Læsetid: 4 min.

»For os handler det ikke så meget om omsætning«

IKEA Danmark opfordrede i år kunderne til at købe genbrug på Black Friday. Virksomhedens Country Commercial Manager, Elefteria Cromlidou, mener, at møbelsalg og bæredygtighed skal gå hånd i hånd, hvis virksomheden skal overleve i fremtiden
IKEA valgte for tredje år i træk ikke at deltage i Black Friday, forklarer Elefteria Cromlidou fra IKEA Danmark.

IKEA valgte for tredje år i træk ikke at deltage i Black Friday, forklarer Elefteria Cromlidou fra IKEA Danmark.

Ida Guldbæk Arentsen/Ritzau Scanpix

30. november 2019

Hvorfor går IKEA til kamp mod Black Friday?

»Vores virksomhedsmodel bygger på, at vi har lave priser året rundt, fordi vi gerne vil være relevante for mange. Vi tror, det skaber den bedste relation til vores kunder. I år følte vi os klar til at tage en dialog om, hvordan forbrug kan ske med mere omtanke. Vi har også en langsigtet strategi som hedder People & Planet Positive, som indebærer, at vi skal være klimaneutrale i 2030. Det indebærer helt konkrete tiltag i organisationen, men involverer også vores kunder, og det forsøger vi så blandt andet med Black Friday i år. I IKEA ser vi ikke forbruget som en fjende i sig selv, men vi vil gerne udvikle, hvordan vi forbruger sammen med vores kunder og medarbejdere.«

Hvordan plejede I at markere Black Friday?

»De seneste tre år har vi ikke fejret Black Friday, fordi vi som sagt tror på lave priser året rundt.«

 

Få de bedste historier, indblik i idedebatter og opdag ting,
du ikke vidste, du var interesseret i.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu