Læsetid: 7 min.

Sæbeoperaen Pogba

Der er lige dele tragedie og farce i den føljeton, der i disse måneder udspiller sig i Manchester United med Paul Pogba og hans hyperaktive agent i hovedrollerne. En føljeton, der kan få afgørende indflydelse på klubbens sportslige og kommercielle udviklingsmuligheder i de kommende år
Paul Pogba på banen for Manchester United den 26. december sidste år. Det var ellers småt med spilletiden for stjernen i slutningen af sidste år, og meget tyder på, at han gerne vil væk fra klubben.

Paul Pogba på banen for Manchester United den 26. december sidste år. Det var ellers småt med spilletiden for stjernen i slutningen af sidste år, og meget tyder på, at han gerne vil væk fra klubben.

James Wilson

18. januar 2020

Hvis der er noget, Manchester Uniteds administrerende direktør Ed Woodward er blevet hånet for gennem årene, er det hans reaktion til investorer tilbage i sommeren 2016 efter klubbens rekordindkøb af den franske midtbanestjerne Paul Pogba.

Her jublede klubdirektøren over Pogbas effekt på klubbens følgerskare på de sociale medier, mens han gik let hen over franskmandens mulighed for at løfte holdets spil på banen.

Udtalelsen blev set som det endegyldige bevis på, at Woodward – der har en fortid som marketingansvarlig – går mere op i klubbens brand og omdømme end dens sportslige resultater.

Og det hører derfor til skæbnens ironi, at klubledelsen i dén grad har fået sociale medier for alle pengene i denne sæson i form af en sæbeopera med Pogba i hovedrollen som den højtbetalte fodboldspiller, der bestandigt opfinder nye måder at ydmyge sin arbejdsgiver på – og bliver betalt for det.

Nogle hurtige nedslag:

 

Få de bedste historier, indblik i idedebatter og opdag ting,
du ikke vidste, du var interesseret i.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu