Læsetid: 2 min.

Brevkassen: Hvad er alternativet til dans og fitness?

Hver uge svarer Brevkassen på spørgsmål fra læserne. Og her er endnu et om coronakrisen: Jeg har allerede taget halvandet kilo på, siden vi gik i lockdown, lyder det fra spørgeren, der er lille og buttet, med mørkt og krøllet hår
Hver uge svarer Brevkassen på spørgsmål fra læserne. Og her er endnu et om coronakrisen: Jeg har allerede taget halvandet kilo på, siden vi gik i lockdown, lyder det fra spørgeren, der er lille og buttet, med mørkt og krøllet hår

Mia Mottelson

11. april 2020

Jeg plejer at svømme, gå til dans og i fitnesscentret. Og cykle til arbejde. Men nu er alting lukket ned, jeg spiser flere flødekager, piratos og ostemadder. Jeg har allerede taget halvandet kilo på, siden vi gik i lockdown.

Hvad skal jeg gøre for, at min sundhed ikke smuldrer fuldstændig?

Svar I:

Jeg hørte for nylig i radioen modeeksperten Uffe Buchard sige, at han har aflyst sin sommerkrop og udskudt den til 2021. For når der er mørkt omkring os, er der heldigvis altid lys i køleskabet, og der er derfor ikke noget unaturligt i, at du lægger dig lidt ud under coronakrisen. Egentlig synes jeg bare, du skal gå fuld Uffe Buchard på det, pakke selvhadet væk og nyde ’the shit out of’ din nye krisekrop, som er så klog og dygtig, at den har polstret sig lidt ekstra til at kunne stå imod eventuelle magre tider.

 

Få de bedste historier, indblik i idedebatter og opdag ting,
du ikke vidste, du var interesseret i.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

  • David Zennaro
David Zennaro anbefalede denne artikel

Kommentarer

Mikael Velschow-Rasmussen

Information skriver:
- "Og fitnesscentret? Det skal du kun glæde dig over, at du ikke kan komme i længere. Det er et frygteligt sted, som får det værste frem i alle mennesker".

Tal for dig selv Lærke :-)

I mit hjemmecenter i Fitness World (Husum) er der rigtig fin stemning på holdene (både bikefit og i fitness-salen). Vi er rigtig mange der er på fornavn og hilsen med hinanden både før og efter og i omklædningsrummene. Og dette gælder såmænd også fx i centrene, Herlev Stålen og Rødovre Centret, hvor jeg også kommer en del.

Det er heldigvis lykkedes mig at få lavet et godt hjemmeprogram, hvor jeg benytter flexbands (elastikker), stepbænk, yogamåtte, ab-wheel og powerball. (Mens jeg venter på mine bestilte håndvægte - Jeg var åbenbart lidt naiv, da jeg troede, jeg blot kunne købe nogen i den nærmeste fitness butik - hint: der var andre der havde fået samme ide :-)

Mit program blev inspireret af og sparket i gang af følgende jeg fandt på nettet:
https://www.youtube.com/watch?v=h0QJ-VpFMDQ (10 øvelser på 10 minutter)
Opfordring til at komme i gang - og bygge videre på eget program - er hermed givet videre :-)

hanne plaschke

Dit fitnesscenter har sikkert en Facebookside med gode råd i en coronatid. Allier dig med nogle veninder/venner i samme situation og hold hinanden oppe med peptalks og rapporteringer om jeres indsats. Følg et program sammen hver for sig. Og stop med flødekagerne. De er vamle og kvalmende. Køb i stedet for en stor pose af de små sprøde snackgulerødder, dine yndlingsæbler og en stak clementiner eller appelsiner. Start dagen ved frugtskålen. Det stabiliserer blodsukkeret.