Læsetid: 6 min.

Pædagogisk forskning for alle og enhver

Ifølge pædagogisk fagvidenskab skal undervisningen ikke målstyres. Den gunstige skriftkulturelle udvikling må gribes af både børn, forældre, pædagoger og lærere. Pædagogikken og undervisningen kan genfortrylle verden, hvis elever lærer at stille åbne spørgsmål uden at give faste svar. Sådan lyder tre udsagn. Tre små bøger byder sig til. Spids ører
Der er brug for, at politikere og planlæggere læser flere bøger om den skole, de styrer politisk, og at de momentvis lader sig anfægte og deltager åben debat med forskerne.

Der er brug for, at politikere og planlæggere læser flere bøger om den skole, de styrer politisk, og at de momentvis lader sig anfægte og deltager åben debat med forskerne.

Sigrid Nygaard

10. marts 2018

Når man er anmelder, hænder det, at man bliver grundigt forkælet. Lad mig derfor step by step parafrasere de bærende pointer og teser i tre lettilgængelige, oplysende og vigtige bøger fra den pædagogiske forskningsverden, som sikkert kun de færreste støder ind i af egen drift. Eller sagt med andre ord: Jeg sidder med hænderne fulde og glæder mig på forskningsformidlingens vegne.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.

Prøv en gratis måned og få:
  • Alle artikler på information.dk
  • Annoncefrit information.dk
  • E-avis mandag til lørdag
  • Medlemsfordele
0,-
Første måned/herefter 200 kr/md. Abonnementet er fortløbende.
Prøv nu

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu