Nanna Søndergaard Larsen

Nanna Søndergaard Larsen

Journalist, Information
Seneste artikler af
Nanna Søndergaard Larsen

Sider

Mest læste
  1. Anita Furu, der sidste weekend vandt BogForums Debutantpris, har arbejdet som taleskriver i Statsministeriet i ti år. Hun skriver på sine egne projekter om morgenen, når hjernen stadig er mærket af søvnens tåger og endnu ikke farvet af dagens indtryk. Det er måske et dobbeltliv, men det føles ikke unaturligt
  2. Den danske forfatter Jan Sonnergaard døde for to år siden i Beograd. Information er rejst til den serbiske hovedstad, mødt dem, der var tættest på ham til sidst og genskabt den middag, der blev den danske forfatters sidste festmåltid – i fodsporet på Sonnergaards sidste dage
  3. Men vildt nok alligevel, at Justitsministeriet sender post til forfatteren frem for ministeren, synes kulturredaktionen. Vi begræder også, at noget af ’Westworld’ er brændt ned, vi glæder os over den nye lyriske genre ’domsmandsdigte’ og over ny legitimering af voksne Pokémon-fans, og så har vi det træls med en hollandsk trold
  4. For forfatter Morten Pape er der en tid før og efter Karl Ove Knausgårds livsværk ’Min kamp’, men han mener dog, at forfattere til alle tider har brugt deres eget liv som inspiration for deres litterære værker
  5. Webserien har allerede været her i nogle år, men med serier som ’Doggystyle’ og ’Vild sommer’ på DR TV og TV 2 Play er den virkelig begyndt at bide sig fast i det danske publikum. En række aktører på området fortæller om de muligheder og friheder, webformatet tilbyder
  6. For kunstner og professor Ferdinand Ahm Krag ender Dana Schutz med at lave et dårligt kunstværk, når hun maler Emmett Till i sin kiste, fordi det bliver tydeligt, at hun mangler en forståelse for den lidelseshistorie, det billede repræsenterer. Derimod formår Asger Jorn med sit abstrakte maleri Stalingrad at skildre det ufortællelige ved krigens katastrofale lidelser
  7. Det bliver næppe mere dansk end LEGO og Høje Gladsaxe, eller hvad? Danske ikoner trækker på inspiration fra den tyske Bauhaus-æstetik
  8. Mens studenteroprør, kvindefrigørelse og politichikane bølgede frem og tilbage på den anden side af murerne, åbnede biografens omsluttende mørke op for en anden virkelighed, der både var grænseoverskridende og fantastisk.