Niels Chr. Sauer

  • Læserbrev
    2. januar 2018
  • Læserbrev
    15. juli 2017
  • Læserbrev
    17. juni 2017
  • Læserbrev
    26. april 2017
  • Læserbrev
    24. januar 2017
  • Kommentar
    4. februar 2015

    Regnskabets time

    Hvis politikerne ikke begynder at leve op til det ansvar, de med folkeskolereformen har taget på sig, men fortsætter med at tæske løs på lærerne, må de regne med, at der vil blive slået igen. Lærerne er klar
  • Kronik
    16. juni 2014

    Den dygtige lærer ved langtfra altid, hvad han gør

    Den nye folkeskolelovs krav om skriftlige, individuelle læringsmål er udtryk for en dybt fantasiløs undervurdering af lærerens opgave. Ofte er det svært at undgå en fornemmelse af, at nogle af de, der kloger sig på lærernes arbejde, tilhører den type af voksne, der ikke selv gider børnene for alvor
    Målsætninger i undervisningen er en god ting – men med måde, skriver dagens kronikør og pointerer, at det for eksempel ikke vil give megen mening at aftvinge læreren en formel, kontrollerbar målsætning med en oplæsning af et H.C. Andersen eventyr. Måske ligger eventyret sig blot i barnets sind.
  • 30. november 2012

    Uro i klassen undergraver folkeskolen

    Urolige elever er en af de største udfordringer i klassen, og en årsag til at mange forældre vælger folkeskolen fra. Et betingelsesløst fællesskab findes ikke. Vi skal ikke tilbage til den sorte skole, men vi bliver nødt til at have et klart værdigrundlag, der ikke tolererer uro i klassen. Ellers fortsætter frafaldet
  • Læserbrev
    17. januar 2008

    Politisk styret skoleforskning

    Elevplanloven kom som svar på OECD's anbefaling om en styrkelse af fagligheden gennem evaluering. Det er derfor påfaldende, når Haarder forbigår, at evalueringen viser, at elevplanerne 'generelt ingen særlig betydning har for undervisningens tilrettelæggelse'
    Elevplanloven kom som svar på OECD's anbefaling om en styrkelse af fagligheden gennem evaluering. Det er derfor påfaldende, når Haarder forbigår, at evalueringen viser, at elevplanerne 'generelt ingen særlig betydning har for undervisningens tilrettelæggelse'

Sider

  1. 30. november 2012

    Uro i klassen undergraver folkeskolen

    Urolige elever er en af de største udfordringer i klassen, og en årsag til at mange forældre vælger folkeskolen fra. Et betingelsesløst fællesskab findes ikke. Vi skal ikke tilbage til den sorte skole, men vi bliver nødt til at have et klart værdigrundlag, der ikke tolererer uro i klassen. Ellers fortsætter frafaldet