Ole Henrik Hansen

Artikler
  • Kommentar
    12. januar 2022

    Det er en fejl at opstille en modsætning mellem omsorg og læring

    Det giver ikke mening at tale om omsorg og læring som modsatrettede aktiviteter. Et aktivt samvær mellem barn og pædagog bidrager til nærvær, omsorg og trivsel, samtidigt med at barnet får mulighed for at tilegne sig kundskaber og færdigheder, skriver forskerne Stig Broström og Ole Henrik Hansen fra DPU
    Småbørnspædagogikken har de seneste 20 år teoretisk og praktisk søgt at knytte omsorg og læring sammen, en stræben, man internationalt betegner educare med en sammenskrivning af ’care’ og ’education’.
  • Læserbrev
    11. august 2011

    Børnene mangler i debatten

    Jeg ønsker at belyse barnelivet, ikke at gavne hverken regeringen, BUPL eller andre
    Jeg ønsker at belyse barnelivet, ikke at gavne hverken regeringen, BUPL eller andre
  • Kronik
    18. august 2010

    Husk lige de mindste!

    Politiske beslutninger udhuler pædagogikken i skattestoppets hellige navn, og i processen forringes børnenes vilkår yderligere. De, der taber, er de svage børn, de anderledes børn, børnene af anden etnisk herkomst end dansk. Alle de børn, der i forvejen har svære betingelser
    Politiske beslutninger udhuler pædagogikken i skattestoppets hellige navn, og i processen forringes børnenes vilkår yderligere. De, der taber, er de svage børn, de anderledes børn, børnene af anden etnisk herkomst end dansk. Alle de børn, der i forvejen har svære betingelser