Ole Sohn

Seneste artikler af
Ole Sohn
  • Kun en konkurrenceorienteret venstrefløj kan vinde

    Det er ikke nok at fokusere på velfærd, venstrefløjen må også styrke forudsætningerne for velfærd. Derfor er forbedring af konkurrenceevnen og virksomhedernes muligheder for at tjene penge på deres forretning centrale dagsordner for venstrefløjen, skriver forhenværende erhvervsminister Ole Sohn i denne kronik
  • Kronik: Fakta om ACTA

    De seneste dages debat om ACTA-aftalen har fokuseret meget snævert på negative virkninger for ytringsfriheden og internettet. Lad os en gang for alle slå fast, at aftalen ikke indebærer nogen indskrænkning af borgernes grundlæggende rettigheder
  • Vi vil sikre mindre ulighed

    S-SF's økonomiske reformer skaber ikke flere fattige
  • Marianne og den øde ø

    Marianne Jelved og Morten Helveg Petersen (R) har begge været fortørnede over, at regeringen i al væsentlighed har lavet finansloven suverænt med Dansk Folkeparti. Denne fortørnelse kan godt undre al den stund, at den politiske virkelighed siden 2001 har været gennemsyret af blokpolitik og værdikamp...
  • De mange radikale frierier

    Der er to sætninger, der ofte går igen i beskrivelsen af politik. Det ene er, at man må dele sig efter anskuelser. Det andet er, at politik er det muliges kunst. Det behøver ikke være uforeneligt...
  • Jelved må ud afbusken

    Skat Det radikale venstres udmeldinger om nødvendigheden af massive investeringer i fremtiden i form af forskning, uddannelse, forebyggelse og øget ulandsbistand, samtidigt med at der skal være styr på de offentlige udgifter, deler SF til fulde...
  • Det sejler i Kattegat

    Transportrådet må analysere de samfunds- og miljømæssige fordele og ulemper ved forskellige sejlruter over Kattegat. Nu TRAFIK At Scandlines og Molslinien finder det mere profitabelt at samle deres aktiviteter i Odden havn, er ikke nødvendigvis også en fordel for samfundet...
Mest læste
  1. Transportrådet må analysere de samfunds- og miljømæssige fordele og ulemper ved forskellige sejlruter over Kattegat. Nu TRAFIK At Scandlines og Molslinien finder det mere profitabelt at samle deres aktiviteter i Odden havn, er ikke nødvendigvis også en fordel for samfundet...