Kvinderne udfordrer og forfører tilskueren med urkræfter og myter i både ’Den anden arabiske kvinde’ på Blaagaard Teater, ’Lilith’ hos Livingstones Kabinet på Bådteatret og ’Sila’ hos Aviaja Dance på Dansekapellet
Rolf Heims ambitiøse Andersen-forestilling bliver til spændende, psykologiske dukketeaterfragmenter af digterens liv. Men dramaturgien halter, desto hurtigere drejescenens karrusel hvirvler rundt på Bådteatret
’Hej, jeg er et menneske.’ Sådan lyder en af replikkerne fra Hamlet til Ofelia i ’#AMLET’, der er digteren Caspar Erics spændende debut som dramatiker. Men denne replik kunne lige så godt have lydt fra kvinden, der rammes af en hjerneblødning i ’Slag’ på Bådteatret. Eller på Teater Grob, hvor ’Maria og Mohamed’ byder på et smukt sjælemøde mellem en dansk og en somalisk skuespiller
’Arne går under’ på Bådteatret er stærkt teater om en omsorgssvigtet dreng, som ikke kan fortælle om sin angst. Med Rolf Søborg Hansens fænomenale dukker i menneskestørrelse som skræmmende spejlinger af livet i ghettoen
Illusionerne afsløres med sikker hånd i teatret lige nu. Fra ’Peer Gynt’ på Zebu til ’Honningkagebyen’ hos Mungo Park Kolding og ’Fucking Fattig’ på Bådteatret
Lyder det i Liva Weel-kabareten hos Teater Boudoir, hvor stemningen fra 1930’ere oser af ubekymrethed og sex. Men stemmerne har svært ved at synge med den råstyrke, PH kræver
Tænk, at man kan lave teater om dansk landbrug, så publikum forlader teatret i det indre København med et smil. Men sådan sker det lige nu på Café Teatret
Kvinderne udfordrer og forfører tilskueren med urkræfter og myter i både ’Den anden arabiske kvinde’ på Blaagaard Teater, ’Lilith’ hos Livingstones Kabinet på Bådteatret og ’Sila’ hos Aviaja Dance på Dansekapellet
Rolf Heims ambitiøse Andersen-forestilling bliver til spændende, psykologiske dukketeaterfragmenter af digterens liv. Men dramaturgien halter, desto hurtigere drejescenens karrusel hvirvler rundt på Bådteatret