Organisation

Berlingske Media

Artikler
Medier
29. april 2022

Anders Krab-Johansen løj om rådgivning under #MeToo-skandale

Berlingskes koncernchef løj over for medarbejdere og offentlighed, da han afviste at have modtaget kommunikationsrådgivning i sagen om B.T.’s daværende chefredaktør Michael Dyrbys ansvarsrolle i sexismeanklagerne på TV 2
Berlingskes koncerndirektør, Anders Krab-Johansen, løj for medarbejderne og offentligheden om håndteringen af den #MeToo-skandale, der kostede B.T.s daværende chefredaktør Michael Dyrby jobbet.
Kommentar
29. april 2022

Anders Krab-Johansens gode idé

Det er svært at forstå, hvordan medarbejdere og bestyrelse i et publicistisk mediehus som Berlingske Media kan have tillid til en topchef, der først har iværksat en hemmelig undersøgelse af deres adfærd på sociale medier og redaktionelle dækning og efterfølgende nægtet at svare på pressens spørgsmål om den
Koncernchefen i Berlingske Media var nysgerrig på, hvordan chefredaktører og journalister på koncernens medier havde skrevet om #MeToo.
Folk
21. april 2022

Britisk dronning øjner rekord som længst siddende monark i historien

Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj, og ingen er lav nok til at flyve under radaren
Storbritanniens dronning Elizabeth II fylder i dag 96. Til juni kan hun fejre 70-års regentjubilæum.
Nekrolog
4. april 2022

Anne Knudsen var en intellektuel og akademisk sværvægter

Weekendavisens tidligere chefredaktør Anne Knudsen er død, 73 år gammel
Weekendavisens tidligere chefredaktør Anne Knudsen var en skarp og kompromisløs debattør.
Folk
10. december 2021

Dyrby har kigget dybt, og han er stadig helt kanon, mener Krab-Johansen

Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj, og ingen er lav nok til at flyve under radaren
Til DR har Krab-Johansen udtalt, at han ikke finder det rimeligt, at Dyrby (på billedet) skal »tage konsekvenserne bagud«. Det er uklart, hvad alternativet skulle være – at tage konsekvenserne forud?
Kommentar
13. november 2021

Berlingske Media har vundet en klokkeklar sejr efter afgørelsen om, at Radio Loud fremover må kaldes 24syv

Bag afgørelsen ligger et af de mest kaotiske og politisk betændte mediepolitiske forløb nogensinde, hvor danske politikere har kritiseret udbud, nævn og sendetilladelser, som de selv bærer ansvaret for
Radio LOUDs ildsprudlende direktør Simon Andersen fik ikke direkte lov til at udvide målgruppen fra de 15- til 32-årige til op til 44 år. Men nævnet tilføjer, at »målgruppen kan dog ikke betragtes som eksklusiv, hvorfor det forudsættes, at kanalens indhold også kan målrettes øvrige målgrupper«. Det ligner en kattelem til Berlingske.
Interview
29. oktober 2021

Zetlands direktør: »Min kritik går på det politiske makværk, som hele udbudsforløbet har været«

Berlingske Media vil gerne købe 91 pct. af Radio Loud og ændre strategien. Men det mener Zetlands direktør, Tav Klitgaard, vil ødelægge konkurrencen på et marked, som andre private spillere har bevist, man kan lave forretning på. Hvorfor egentlig, spørger vi ham
Berlingske Media vil gerne købe 91 pct. af Radio Loud og ændre strategien. Men det mener Zetlands direktør, Tav Klitgaard, vil ødelægge konkurrencen på et marked, som andre private spillere har bevist, man kan lave forretning på. Hvorfor egentlig, spørger vi ham
Folk
23. oktober 2021

Radio Louds navneskift til 24syv er et »smukt signal«

Donald Trump vil lave sit eget sociale medie, Radio Loud vil skifte navn, og B.T. er tilfredse med deres studentermedhjælper-erstattende robotter
Donald Trump vil nu lancere sit eget sociale medie. Det skal hedde TRUTH Social.
Leder
23. oktober 2021

Når Radio Loud næste år skifter navn til 24syv, er den største farce i nyere dansk mediehistorie fuldendt

Man kan ikke klandre Berlingske Media for at forsøge at få noget god radio ud af de støttekroner, Radio Loud sender for. Men det er svært at forstå, hvorfor kanalen fremover skal hedde 24syv
Radio24syv fik i 2019 ikke forlænget sin sendetilladelse, som i stedet gik til den aarhusianske Radio4, der kunne overholde et nyt politisk udflytningskrav. Et nyt udbud blev i 2020 angiveligt »skræddersyet«, så Radio24syv kunne fortsætte på DAB-båndet. Baseret på godt syv års erfaring med radiomediet lavede Radio24syv en grundig ansøgning, men tabte som bekendt til Radio Loud, hvis ansøgning var fuld af sjusk og overmod, men alligevel overholdt de bureaukratiske regler.
Satire
10. oktober 2020

Hvis nogen kan ruske op i de unge, så er det Berlingske! Her er seks programforslag til Radio LOUD 2.0

Berlingske har købt 40 procent af DAB-ungdomskanalen Radio LOUD, hvilket har vakt undren i Mediedanmark. Her på Moderne Tider ser vi imidlertid et stort potentiale i samarbejdet mellem det konservative mediehus og ungdomsradioen – for hvis nogen kan ruske op i den lemfældigt redigerede kanal, ja, så er det Berlingske!
Berlingske har købt 40 procent af DAB-ungdomskanalen Radio LOUD, hvilket har vakt undren i Mediedanmark. Her på Moderne Tider ser vi imidlertid et stort potentiale i samarbejdet mellem det konservative mediehus og ungdomsradioen – for hvis nogen kan ruske op i den lemfældigt redigerede kanal, ja, så er det Berlingske!

Sider