Organisation

Berlingske Media

FOLK

FOLK fra dagens avis

Radio24syv har revitaliseret taleradio i Danmark. Nu slukker DF for kanalen i misforstået anti-københavneri

Dansk Folkepartis antikøbenhavneri ender med at slå kanalen ihjel, og det er paradoksalt. I sine kulturprogrammer gør Radio24syv – ligesom DF – et stort nummer ud af at være antielitær og gå imod etablissementets korrekte holdninger.

FOLK

FOLK fra dagens avis

Podcast er mediebranchens store dyr i åbenbaringen, og noget tyder på, det ikke bare er et modefænomen

Mens alle tal peger på, at podcast vinder mere og mere frem, opruster danske medier på området og ansætter folk til udelukkende at lave podcast. Det digitale medie Zetland har ligefrem fundet ud af, at deres læsere foretrækker at være lyttere. Tag med på podcastsafari i den danske mediebranche

Kids News er død, men håbet for børneavisen og det den repræsenterer lever

Berlingskes Kids News lukker. Og med det forsvinder en prisvindende avis, der på solidarisk og begejstret facon så børn som deltagere i de store samtaler og medskabere af deres helt egne

Berlingske Media vil være førende. Indtil videre er de førende på antallet af fyringer

Berlingske Media annoncerede sidste onsdag ’en øvelse’, der går ud på at fjerne 93 stillinger og blive digitalt førende. Men hvad betyder det egentlig at være digitalt førende?
Klumme

Jeg vil gerne købe P3, tak

Hele den aktuelle dans om den imaginære guldkalv P3 handler om penge, men først og fremmest er det ren mediepolitik. Hver eneste købsmelding skal ses som et lobbyindlæg i mediedebatten. Og den debat kommer til at vare mindst et års tid mere, skriver Lasse Jensen

Læst i Berlingske: Kina er det bedste, der er sket for Tibet

I sidste uge kunne man i Berlingske læse et 12 sider langt tillæg om Kinas fremgang og et ’Tibet i positiv udvikling’. Tillægget lignede journalistik, men var en annonce betalt af Folkerepublikken Kinas ambassade i Danmark. Og det er dybt kritisabelt, mener medieforsker, for det er mediernes ’forbandede pligt’ at korrigere stormagternes propaganda

Mediernes chefskifte viser den glidende magtforskydning

Martin Krasnik skriver sig som nyudnævnt chefredaktør for Weekendavisen ind i rækken af yngre, mandlige chefredaktører med journalistisk styrke. Men hvis ikke chefredaktørerne skaffer flere penge i kassen, er deres dage talte. Og det handler ikke udelukkende om journalistik

BT kan ende med at begå selvmord af angst for døden

På BT og Metroxpress’ fællesredaktion skal man fremover producere to papiraviser og to webaviser. Det er risikabelt, for hvorfor skulle nogen dog betale for en avis, hvis de kan få stoffet gratis?

Sider

Mest læste

  1. Ejerne bag Radio24syv vil forsøge at overleve som DAB-kanal.
  2. Public service-stationen Radio24syv har succes i provinsen og er mindre københavneragtig, end man måske skulle tro, så det er svært at forstå, hvorfor udflytning er så vigtigt for politikerne. At kravet – der er fremsat af Dansk Folkeparti med regeringen som tavs medbøddel – nu ender som et dødsstød, er en tragedie
  3. Berlingske Media annoncerede sidste onsdag ’en øvelse’, der går ud på at fjerne 93 stillinger og blive digitalt førende. Men hvad betyder det egentlig at være digitalt førende?
  4. Berlingskes Kids News lukker. Og med det forsvinder en prisvindende avis, der på solidarisk og begejstret facon så børn som deltagere i de store samtaler og medskabere af deres helt egne
  5. På BT og Metroxpress’ fællesredaktion skal man fremover producere to papiraviser og to webaviser. Det er risikabelt, for hvorfor skulle nogen dog betale for en avis, hvis de kan få stoffet gratis?
  6. Mens alle tal peger på, at podcast vinder mere og mere frem, opruster danske medier på området og ansætter folk til udelukkende at lave podcast. Det digitale medie Zetland har ligefrem fundet ud af, at deres læsere foretrækker at være lyttere. Tag med på podcastsafari i den danske mediebranche
  7. I sidste uge kunne man i Berlingske læse et 12 sider langt tillæg om Kinas fremgang og et ’Tibet i positiv udvikling’. Tillægget lignede journalistik, men var en annonce betalt af Folkerepublikken Kinas ambassade i Danmark. Og det er dybt kritisabelt, mener medieforsker, for det er mediernes ’forbandede pligt’ at korrigere stormagternes propaganda
  8. Hele den aktuelle dans om den imaginære guldkalv P3 handler om penge, men først og fremmest er det ren mediepolitik. Hver eneste købsmelding skal ses som et lobbyindlæg i mediedebatten. Og den debat kommer til at vare mindst et års tid mere, skriver Lasse Jensen