Organisation

Blaue Blume

Anmeldelse
21. juni 2021

Videnskaben, ikke musikken, var højdepunktet på lørdagens Bloom-festival

Programmet på årets Bloom Under the Oak-festival i Søndermarken var kurateret med en så videnskabelig pertentlighed, at det aldrig blev kedeligt at indtage denne kulturelle picnics nærende fortællinger om mosmider, minihjerner, der kan dyrkes i en petriskål, og en noget mudret indierockkoncert
Bloom Under the Oak-festivalen i Søndermarken i København var skåret ned til en enkelt scene, hvor et begrænset publikum på omkring 700 personer blandt andet kunne opleve en koncert med Ydegirl.
Anmeldelse
14. februar 2020

Ny dansk pop tilbyder eksil i patos

To danske popgrupper taler drømmens sprog og vil væk fra verdens larm og ind i de svulmende følelser. Men der er også store forskelle. Den ene gruppe er på romantisk himmelflugt, mens den anden anerkender, at elektronikken er blevet en fast forstyrrelse i vores liv
Blaue Blume – Foto: Lars Francis Heinzelmann
Anmeldelse
1. december 2017

Pladeparade: August Rosenbaum, Blaue Blume og Dreamers’ Circus

Informations musikanmelder kaster sig over tre nye billedskabende, danske plader. August Rosenbaums filmiske plade, der mangler en film. Blaue Blumes patosfyldte rock med benspænd. Og Dreamers’ Circus’ nye nordiske folk
Dreamers’ Circus er vigtige fornyere af vores folkemusiktraditioner, og i de mest progressive aspekter af deres nye plade lader de en mere drømmende logik tage over.
Anmeldelse
23. oktober 2015

Nordisk patos for alle pengene

Blaue Blume fortsætter i den teatralske del af strømmen af den patosfyldte nordiske lyd, mens Kira Skov gør det på langt mere underspillet vis. Den såkaldte nordiske lyd lever i bedste velgående på to stærke nye udgivelser
  • Anmeldelse
    21. juni 2021

    Videnskaben, ikke musikken, var højdepunktet på lørdagens Bloom-festival

    Programmet på årets Bloom Under the Oak-festival i Søndermarken var kurateret med en så videnskabelig pertentlighed, at det aldrig blev kedeligt at indtage denne kulturelle picnics nærende fortællinger om mosmider, minihjerner, der kan dyrkes i en petriskål, og en noget mudret indierockkoncert
    Bloom Under the Oak-festivalen i Søndermarken i København var skåret ned til en enkelt scene, hvor et begrænset publikum på omkring 700 personer blandt andet kunne opleve en koncert med Ydegirl.