Organisation

CPH: STAGE

Anmeldelse 2018: Mænd, der klæder sig som kvinder, den evige Tue Biering og dans til kamp mod perfektion: CPH Stage viser, at scenekunsten boomer

Dansk teater boomer lige nu. Over de næste ti dage viser festivalen CPH Stage, der afsluttes med uddelingen af årets Reumert-priser, over 90 højdepunkter fra sæsonen, internationale gæstespil, afgangsforestillinger, readings med mere på alle slags scener. Informations scenekunstanmeldere gør status over tidens vigtigste tendenser og anbefaler otte vigtige teater- og danseforestillinger på festivalen

Den, som blinker i teatret, går glip af noget

Teaterfestivalen Cph Stage byder på alt fra druknede flygtninge til desperationsshow og kærlighedsteater. Åh, hvem der kunne se to forestillinger på én gang!

Autentisk demensteater

Teaterforestillingen ’Beskæring’ er blevet en smuk, men lidt statisk forestilling om mennesker, hvis liv er blevet standset af demens

Jeg vil med i bedstemors køkken

Anette Asp Christensen har skabt en af sæsonens mest originale soloforestillinger: En køkkenmonolog om sin højt elskede bedstemor fra Sønderjylland

Trans rimer på mangfoldighed

Ramona Macho har en besnærende charme i ’Trans Salvation’. Men hun er en større sanger end skuespiller

Svedige kroppe

Festivalen CPH STAGE byder på dybe tanker om et Europa i opløsning. Men man skal nu ikke kimse ad Shakespeare-løjerne i H.C. Ørstedsparken

Hvis teatret får dig til at se rødt

Så kan du trygt opsøge CPH STAGE. Her kan du både blive provokeret og opstemt. Og måske helt og aldeles lykkelig

Sex, sne og druknedød på CPH Stage

Teaterfestivalen i København er åbnet med rå oplevelser og festivalwellness. ’Frøken Smillas fornemmelse for sne’ er stærk, men højtråbende. Teater Boudoir kaster sig ud i ungdomsdesperationen, og der er underskønne druknebilleder i Dansehallerne. Men det er ’The Einstein of Sex’, der scorer vildest med sin originale kabaretforestilling om seksuel frihed

Lykkelig er den, der kan se teater i 12 døgn

CPH Stage åbner med stærke provinsforestillinger, der endelig når til København. Og med et fællesskab der nok er vigtigere end alverdens visionspapirer

På scenen kan man godt sige, at i fremtiden er der intet økonomisk system

Krisen har sat sig som en angstpræget erfaring, som kunsten kan løsne op, mener dramaturgen Tanja Diers, der har sammensat det økonomikritiske program ’Follow the Money’ under den aktuelle teaterfestival CPH Stage. I fem forestillinger arbejdes der med at gøre abstrakte pengestrømme til konkrete fortællinger og åbne rum, hvor vi kan forestille os andre fremtider

Sider

Mest læste

  1. Ramona Macho har en besnærende charme i ’Trans Salvation’. Men hun er en større sanger end skuespiller