Organisation

Croatian Amor

Artikler
Anmeldelse
10. marts 2021

Norske Smerz river endelig lytterne rundt ved øreflippen igen

’Believer’, der er Smerz’ længe ventede debutalbum, lægger sig i forlængelse af den selvsikre, genrebøjende og totalt uperfekte lyd, som den efterspurgte, elektroniske duo er blevet kendt for
Smerz har ladet sig inspirere af både Bach, folkemusik, norsk undergrund og 50 Cent, og det er, som om duoens tilsyneladende uudtømmelige, kreative kræfter opstår fra en stædig, passivt aggressiv trods mod disse store musikgenres normer og former.
Anmeldelse
17. august 2020

Croatian Amors musik er stadig den mest inderlige, man kan forestille sig på klubscenen

Danske Croatian Amor skaber stærke billeder for lytterens indre blik. De er ikke nødvendigvis klare og tydelige – men de kan mærkes, og de bliver siddende. Hans nye album, ’All In The Same Breath’, føles som at blive mindet om fragmenter af en drøm
Med ’All In The Same Breath’ udvider og forfiner Loke Rahbek det uendeligt betagende lydunivers, han over otte år har skabt som soloartisten Croatian Amor.
Anmeldelse
5. april 2019

En spaltet atomkerne af ømhed for lytteren

På sit femte studiealbum, ’Isa’, søger danske Croatian Amor fortsat at skabe betingelserne for ny, musikalsk eksistens. Og det lykkes ham, takket være den højere enhed, som han endnu en gang får vokalsamples, ambiente klangflader, maskinstøj og udenlandske besøgende til at gå op i
På sit femte fuldlængdealbum, Isa, gør Croatian Amor sig for alvor Roskilde-aktuel med en blanding af computermanipulerede vokaler, inderlig synth og science fiction-filmagtige feltoptagelser, skriver Sophia Handler.
Anmeldelse
28. oktober 2016

Verden vendt på vrangen

Croatian Amor viser os verden fra et nyt sted med en eftertænksom lydkollage skabt af verdenskroppens væsker på nyt konceptalbum. Mens IRAH med stor skønhed og dygtighed tager os med op i de lette luftlag, hvorfra de dog danser lidt for meget rundt om de store følelser
Anmeldelse
23. marts 2015

Støj er ikke bare støj

Det falder ikke det menneskelige øre naturligt at finde æstetisk nydelse ved susen, brummen og andre ulyde. Det kræver disciplineret aural træning at få smag for den hvide støj, men man kunne passende starte sin rejse ind i støjens spektrum med et par plader fra den frodige københavnske noise-scene
Puce Marys noise-musik har ikke ligesom pladeselskabskollegerne Iceage taget springet fra et nichepublikum og over til et bredere popmarked, men er til gengæld i høj kurs inden for den moderne lydkunst og kompositionsmusik.