Organisation

Dansehallerne

Anmeldelse
28. januar 2019

Mobiltelefon skygger for dansen i Sara Gebrans soloperformance

Sara Gebrans sengeperformance i Koncertkirken er som en sidste mobiltelefonbesked fra en kvinde på selvmordets rand. En meget lang besked
Sara Gebrans sengeperformance i Koncertkirken er som en sidste mobiltelefonbesked fra en kvinde på selvmordets rand. En meget lang besked
Interview
18. januar 2019

VILD med dans

Corpus, Marie Topp og DANSEatelier giver tilsammen et billede af, hvor forskellig samtidsdans kan se ud. Det væsentligste har de dog til fælles. De vil skabe rum, hvor vi kan møde hinanden som de kroppe, vi er
Dansen åbner for at tale om det, sproget ikke kan rumme, siger danser og koreograf Marie Topp.
Anmeldelse
11. marts 2016

Hvem fanden har opfundet de åbne kontorlandskaber?

’QUIET’ hos Livingstones Kabinet er en forunderlig performance om lyden og den nødvendige stilhed
Anmeldelse
7. marts 2016

Hvor sidder lysten egentlig

Kan begær skildres uden lidenskab? Og kan en teoretisk undersøgelse af ’kropslige politikker’ blive til interessant scenekunst? Den succesfulde koreograf Mette Ingvartsen gør forsøget i nøgenforestillingen ’7 Pleasures’
Så ligger de der i Mette Ingvartsens forestilling ’7 Pleasures’ og gnubber sig op ad hinanden som én sammenhængende mekanisme. Uden lyst og uden ansigter. Ren biologi – og ren kedsommelighed.
Anmeldelse
23. marts 2015

En væmmelig lyd af underkastelse

Mute Comp. undersøger manipulationens kraft i Kasper Ravnhøjs bizarre udmattelsesforestilling ’Most Truths Are So Naked’
Koreografen Kasper Ravnhøj går rundt om sine danserinder lige som en utilregnelig dyretæmmer i cirkus i sektforestillingen ’Most Truths Are So Naked’. 
Anmeldelse
12. november 2012

Kan teater egentlig være bæredygtigt?

Hvordan danser man en klimakatastrofe? Og hvordan skriver man troværdige replikker om jordskred og flygtningelejre? Det kommer Pernille Gardes ’Circus of Life’ i Dansehallerne og ’Del dit lort!’ på Bornholms Teater med nogle spændende bud på
Skal du piskes til bæredygtighed, eller gør du det frivilligt? Her er det Tiziana Fracchiolla, der styrer Alexandre Bourdat uden tøven i Pernille Gardes danseforestilling ’Circus of Life’.
  • Interview
    18. januar 2019

    VILD med dans

    Corpus, Marie Topp og DANSEatelier giver tilsammen et billede af, hvor forskellig samtidsdans kan se ud. Det væsentligste har de dog til fælles. De vil skabe rum, hvor vi kan møde hinanden som de kroppe, vi er
    Dansen åbner for at tale om det, sproget ikke kan rumme, siger danser og koreograf Marie Topp.
  • Anmeldelse
    12. november 2012

    Kan teater egentlig være bæredygtigt?

    Hvordan danser man en klimakatastrofe? Og hvordan skriver man troværdige replikker om jordskred og flygtningelejre? Det kommer Pernille Gardes ’Circus of Life’ i Dansehallerne og ’Del dit lort!’ på Bornholms Teater med nogle spændende bud på
    Skal du piskes til bæredygtighed, eller gør du det frivilligt? Her er det Tiziana Fracchiolla, der styrer Alexandre Bourdat uden tøven i Pernille Gardes danseforestilling ’Circus of Life’.