Organisation

Danske Medier

Danske Medier bør se DR og TV 2 som allierede i kampen mod techgiganter og trolde

De private danske mediers organisation blæser til kamp mod amerikanske algoritmer og russiske trolde for at få folk til at vælge et medie med en ansvarlig redaktør. Det havde styrket deres sag, hvis de havde anerkendt public service-mediernes betydning også, skriver mediejournalist Lasse Jensen i dette debatindlæg

Medier brugte ikke høringsret i forbindelse med ændring af offentlighedsloven

Selv om fem dagblade og tre tv-kanaler havde mulighed for at skrive høringssvar til en forestående ændring af offentlighedsloven, udnyttede de ikke muligheden. Det har vi overset, lyder det fra flere medier

Status over DR’s fremtid: Tilbage til årtusindskiftet – men med flere digitale kræfter

Det siger sig selv, at det bliver et ’nyt’ DR, når budgettet i 2023 vil være 776 millioner kroner mindre end nu. Seertallene vil falde, og det bliver ikke længere ambitionen at vinde, men at indtage en ærefuld andenplads. Organisationen vil ikke blive rystet i sin grundvold. Og en superdirektør har fået mere magt end nogensinde før. Lasse Jensen gør status over DR’s fremtid

Informations direktør: Et svækket DR gør ikke private medier stærkere

I dag er den største trussel mod medierne de store teknologivirksomheder, der løber med annoncekronerne og bruger journalistisk indhold uden at betale tilbage til samfundet

Danske Medier har deltaget i heksejagten på DR

I Danske Mediers bestyrelse sidder Informations direktør, Stine Carsten Kendal. Avisen bør derfor gøre rede for, hvilken rolle hun har spillet i Danske Mediers heksejagt på DR

Medieforliget blev DF’s hævn

Fraværet af mediepolitikere – inklusive kulturministeren – i forhandlingsforløbet sendte et stærkt signal om, at det ikke handler om medie- eller kulturpolitik. Det handler om værdipolitik

Det var en vinder!

Læserbrev
Klumme

Regeringens mediepolitik er rendyrket værdipolitik

Dagbladenes interesseorganisation har forført et spinkelt politisk flertal til bombastisk at erklære, at DR nærmest er roden til alt ondt. Det er svært at forstå, at man tilsyneladende tror, at en voldsom nedskæring af DR – der tales om en 25 procent over fire år – vil løse dagspressens problemer

Hold DR-debatten på sporet, Mogens

Læserbrev

Danske Medier ødelægger debatten om DR

De private mediers interesseorganisation Danske Medier manipulerer sig frem til konklusioner om, at DR er for dyr og rammer for bredt. Det er ikke et fair grundlag at tage debatten om public services fremtid på

Sider

Mest læste

  1. Fraværet af mediepolitikere – inklusive kulturministeren – i forhandlingsforløbet sendte et stærkt signal om, at det ikke handler om medie- eller kulturpolitik. Det handler om værdipolitik
  2. Det sker på baggrund af Informations aktuelle undersøgelse af ministeriernes anvendelse af lovens to mest omstridte mørklægningsparagraffer
  3. Det siger sig selv, at det bliver et ’nyt’ DR, når budgettet i 2023 vil være 776 millioner kroner mindre end nu. Seertallene vil falde, og det bliver ikke længere ambitionen at vinde, men at indtage en ærefuld andenplads. Organisationen vil ikke blive rystet i sin grundvold. Og en superdirektør har fået mere magt end nogensinde før. Lasse Jensen gør status over DR’s fremtid
  4. Et groft skøn er, at Google og Facebook årligt og helt lovligt undgår at tilføre den slunkne danske statskasse knap en milliard kroner. Et beløb, der er mere end dobbelt så stort som den direkte skattefinansierede mediestøtte
  5. De private danske mediers organisation blæser til kamp mod amerikanske algoritmer og russiske trolde for at få folk til at vælge et medie med en ansvarlig redaktør. Det havde styrket deres sag, hvis de havde anerkendt public service-mediernes betydning også, skriver mediejournalist Lasse Jensen i dette debatindlæg
  6. Selv om fem dagblade og tre tv-kanaler havde mulighed for at skrive høringssvar til en forestående ændring af offentlighedsloven, udnyttede de ikke muligheden. Det har vi overset, lyder det fra flere medier
  7. I Danske Mediers bestyrelse sidder Informations direktør, Stine Carsten Kendal. Avisen bør derfor gøre rede for, hvilken rolle hun har spillet i Danske Mediers heksejagt på DR